تاریخ انتشار۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 197907
آیت الله اراکی پیش از خطبه های نماز جمعه اراک:

مردم ایران از تحریم ها خسته نمی شوند/انقلاب اسلامی و روز قدس جهانی شده است

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: پیام راهپیماییی روز جهانی قدس این است که آمریکا و قدرت های استکباری بدانند که مردم ایران از تحریم ها خسته نمی شوند و تحریم ها آنها را از راهی که آغاز کرده اند باز نخواهد داشت.
مردم ایران از تحریم ها خسته نمی شوند/انقلاب اسلامی و روز قدس جهانی شده است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز جمعه طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه اراک با بیان اینکه معراج رسول اکرم(ص) از دو بخش تشکیل شده است، اظهار داشت: بخش اول که در سوره اسراء به ان اشاره شده به سیر زمینی رسول اکرم(ص) تعبیر می شود و بخش دوم که در سوره النجم به آن اشاره شده به سیر آسمانی رسول اکرم(ص) تعبیر می شود.
 
وی افزود: بخش اول یعنی سیر زمینی رسول اکرم (ص) از مسجد الحرام آغاز شد و در مسجد الاقصی پایان یافت در این سفر به رسول خدا حرکت جامعه اسلامی از بدو تولد تا روزگاری که به هدف نهایی برسد نشان داده شد.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه برقراری حکومت جهانی مهدوی هدف نهایی اسلام است، اظهار داشت: در این سیر زمینی به رسول خدا نشان دادند که در این دوران چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
 
وی افزود: همه حوادثی که در این مسیر اتفاق افتاده و نیز اتفاق خواهد افتاد از علم رسول اکرم(ص) گذشت و به حضرت نشان داده شد که چه حوادثی برای جهان اسلام تا روزی که حضرت مهدی (عج) در مسجد الاقصی اعلام برقراری حکومت جهانی محمدی و مهدوی می کند، رخ خواهد داد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه حکومت جهانی مهدی موعود در مسجد الاقصی اعلام می شود، اظهار داشت: هم در منابع شیعه و هم در منابع اهل تسنن آمده است که در مسجد الاقصی در هنگام برگزاری نماز صبح عیسی مسیح از آسمان فرود می آید و به جهان بشر باز می گردد و به لشکر و جمع مسلمین می پیوندد و پشت سر امام زمان نماز می خواند و این حادثه انقدر پر اهمیت است که رسول خدا بارها به مسلمین فرموده است که در آن روزگار عیسی مسیح از آسمان فرود می اید و یکی از افراد امت من خواهد شد و پشت سر امام شما نماز می گذارد.
 
وی افزود: بخش دوم سیر الهی رسول اکرم سیر معراجی است که در آن رسول اکرم(ص) از مسجد الاقصی به اسمان ها برده می شود که در این سفر تمام اتفاقاتی که برای مسلمین در جهان آخرت رخ می دهد به اطلاع رسول اکرم(ص) می رسد و همه آن اتفاقات را رسول خدا مشاهده می کند.
 
آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به پیام راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: اولین پیام این راهپیمایی اعلام آمادگی برای مشارکت در حکومت مهدوی است.
 
وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی و روز قدس، جهانی شده است، اظهار داشت: امروز در عراق، سوریه، لبنان، یمن و سایر کشور های اسلامی شاهد برپایی مراسم روز جهانی قدس هستیم.
 
آیت الله اراکی افزود: امروز مسلمین چه شیعه و چه سنی با مشارکت در راهپیمایی روز قدس یک پیام دادند و آن این است که ما برای یاری رهبر الهی که اسلام را در سراسر جهان زنده خواهد کرد، حضور پیدا کرده ایم.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: پیام دوم راهپیمایی روز جهانی قدس این است که آمریکا و قدرت های استکباری بدانند که مردم ایران از تحریم ها خسته نمی شوند و تحریم ها آنها را از راهی که آغاز کرده اند باز نخواهد داشت.
 
وی افزود: مردم ایران هم چنان پای آرمان ها و اهداف انقلاب ایستاده اند و تحریم ها آنها را از پای در نمی آورد و هم چنان با اراده ای استوار و عزمی راسخ در راه مقاومت علیه استکبار و تحقق اهداف انقلاب ایستاده ایم و از این راه بر نخواهیم گشت.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه با تأکید بر اینکه امروز انقلاب ما پیام خود را به جهان رسانده، به پیام مقام معظم رهبری به نسل جوان اروپا اشاره کرد و گفت: این پیام دارای رمز و رازی بود و آن رمز و راز این است که دیگر جهان استکبار و رسانه های مزدور استکبار نیستند که عقل، فکر و ذهن جوانان دنیا را رهبری می کنند بلکه فکر و اندیشه نسل جوان، امروز در حال آزاد شدن است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: پیام سوم این راهپیمایی این است که خیزش جهانی بشر از ایران آغاز شده و این خیزش الهی، قدرتمند تر از هر زمان دیگری هم چنان به رشد خود تا رسیدن به حکومت جهانی مهدی (عج)ادامه می دهد و این شعله تا ان زمان بر افروخته خواهد ماند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب  افزود: پیام دیگر این راهپیمایی این است که ملت ایران ملتی است که دیگر از بند استکبار رهیده و راه خود را در مسیر تعالی و تحقق اهداف انقلاب ادامه خواهد داد.

 
آیت الله اراکی در ادامه سخنان خویش با اشاره به سخن جرجی زیدان متفکر مسیحی عرب درباره ایرانیان، گفت: جرجی زیدان می گوید: این ایرانیان بودند که توانستند در صحرای جامعه اسلامی گوهر را تشخیص دهند و ایرانیان گوهر شناس خوبی هستند.
 
وی اظهار داشت: در قرآن کریم حداقل پنج آیه مخصوص ایرانیان است و همه مفسرین چه شیعه و چه سنی به این مسئله اذعان دارند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: خداوند در آیه 2 و 3 سوره جمعه می فرماید: (هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ(2) وَآخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(3)  اوست آن كس كه در ميان بى‏سوادان فرستاده‏اى از خودشان برانگيخت تا آيات او را بر آنان بخواند و پاكشان گرداند و كتاب و حكمت بديشان بياموزد و [آنان] قطعا پيش از آن در گمراهى آشكارى بودند (۲) و [نيز بر جماعتهايى] ديگر از ايشان كه هنوز به آنها نپيوسته‏اند و اوست ارجمند سنجيده‏كار (۳) در این آیه آمده است که جمع دیگری هستند که هنوز ملحق نشده اند و همه مفسرین معتقدند منظور از جمع دیگرهمان ایرانیان هستند.
 
وی با اشاره به آیه 54 سوره مائده (یا ایها الذین امنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه اذله علی المؤمنین اعزه علی الکافرین یجاهدون فی سبیل الله ولا یخافون لومه لائم ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء و الله واسع علیم ):(ای کسانیکه ایمان آورده اید هر کس از شما که از دینش برگردد، پس بزودی خدامردمی را می آورد که هم خدا دوستشان دارد و هم آنها خدا را دوست دارند ،اینهادر برابر مؤمنین متواضع و در برابر کافران مقتدرند و در راه خدا جهاد می کنند واز ملامت هیچ ملامتگری پروا ندارند،این فضل و برتری از جانب خداست که به هر کس بخواهد و صلاح بداند می دهد و خدا وسعت بخش و بسیارداناست )، اظهار داشت: همه در تفاسیر اهل سنت و هم تفاسیر شیعه آمده زمانی که این ایه نازل شد از رسول خدا سوال شد منظور چه قومی است که رسول اکرم (ص) رو کرد به سلمان فارسی و گفت منظور قوم سلمان است.
 
https://taghribnews.com/vdcaw0n6049noo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی