تاریخ انتشار۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 247000

بان کی مون حمله به صلحبانان سازمان ملل در مالی را محکوم کرد

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل حملات روز دوشنبه به مقر کمیته ثبات سازمان ملل در این کشور و قتل یکی از صلحبانان این نهاد را محکوم کرد و خواستار شناسایی و مجازات سریع عوامل این حملات شد.
بان کی مون حمله به صلحبانان سازمان ملل در مالی را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بر اساس گزارش های سازمان ملل روز دوشنبه ( به وقت محلی) نیروهای شبه نظامی مالی در چهار حمله پی در پی به مقر کمیته ثبات سازمان ملل در منطقه کیدال این کشور یکی از  صلحبانان تبعه کشور چاد را به قتل رساندند و 8 نفر دیگر از آن ها را مجروح کردند.
 
دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای این حملات را محکوم کرد و مرگ صلحبان کشته شده در این حملات را به خانواده وی و مردم و دولت مالی تسلیت گفت.
 
وی حمله به صلحبانان سازمان ملل را یک جنایت جنگی خواند و خواستار تحقیقات سریع و شناسایی و مجازات عاملان این حمله شد.
 
بان کی مون در ادامه با ابراز نگرانی از موارد نقض آتش بس در این کشور از طرفین درگیر خواست تا به تعهدات خود در قبال توافقنامه موسوم به "توافقنامه صلح و آشتی مالی" احترام گذاشته و مقررات آتش بس در سراسر این کشور را رعایت کنند.
 
توافقنامه صلح و آشتی کشور مالی در فاصله ماه های مه و ژوئن سال گذشته میان مسئولین دولت مالی و "کمیته هماهنگی نهضت آزاد" که از عمده ترین تشکیلات مخالف دولت بشمار می رود به امضا رسید.
 
از آن تاریخ تاکنون با توجه به تلاش های سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی برای بازگرداندن صلح و ثبات به این کشور، درگیری های پراکنده در نقاط مختلف روند دستیابی به صلح را با پیچیدگی های زیادی روبرو کرده و فجایع انسانی گسترده ای را بدنبال داشته است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcaw0nuw49nyw1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی