تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 203503
غزه در غزه

نمایشگاه آثار نقاشی کودکان و نوجوانان فلسطینی در لندن

تنا-لندن
نجدال ناتیل:من تمام ابزار وتوانایی هنری خودم را در اختیار این کودکان قرار دادم تا از زبان آنانی که به سادگی در این جنایت بزرگ صدایشان خاموش شد سخن بگویم.
نمایشگاه آثار نقاشی کودکان و نوجوانان فلسطینی در لندن
آثار نقاشی کودکان و نوجوانان فلسطینی که تابستان گذشته درحملات نظامی صهیونیستها به غزه دچار آسیب های روحی شده اند در نمایشگاهی در لندن به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) ازلندن ،این نمایشگاه با عنوان "غزه در غزه " شامل 400 قطعه نقاشی های کوچک از 400 کودک فلسطینی در پاسخ به جنایات سال گذشته صهیونیست ها در غزه، برگزار شد.

بر اساس آمارهای رسمی درحملات جنایت بار صهیونیستها به غزه در تابستان 2014 بیش از 2000 غیر نظامی به شهادت رسیدند و دست کم 500000 نفر بی خانمان شدند.

همچنین بر مبنای گزارش رسمی سازمان ملل دستکم  400 هزار کودک فلسطینی دچار آسیبهای شدید روحی شده اند که نیازمند حمایت های معنوی و دریافت کمکهای درمانی هستند.

این نمایشگاه به همت خانم نجدال ناتیل از هنرمندان اهل غزه و با حمایت سازمان ملل و یک موسسه خیریه مسیحی (CFTA) و از طریق بکارگیری تخیل ،آرزوها وآمال کودکان غزه در لندن برگزار شده است.

این هنرمند فلسطینی تلاش کرده است با استفاده از تجربیات شخصی خود درحوادث خونبار غزه و نیز به کمک 400 کودک فلسطینی که شخصا جنایات صهیونیست ها را تجربه کرده و یا روایتی از این حادثه غم انگیز را از طریق دیگران شنیده اند مجموعه ای 400 قطعه ای از آثار نقاشی کودکان غزه را در یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهد.

 نقاشی ها با مدادرنگی ها و امکانات دیگری که از طریق این موسسه خیریه در اختیار آنها گذاشته شده بر روی تکه هایی از کاغذهای پاکت های سیمان ترسیم شده است.

خانم نجدال می گوید ما سعی کردیم تا از کاغذ پاکت های سیمانی که برای بازسازی خانه های تخریب شده در اثر بمباران در اختیار خانواده ها قرارگرفته بود استفاده و کودکان را تشویق کنیم تا احساس و آرزوها و مشاهدات خود را از جنایات صهیونیست ها روی این تکه های کاغذ ترسیم کنند.

این زن هنرمند فلسطینی می افزاید من تمام ابزار وتوانایی هنری خودم را در اختیار این کودکان قرار دادم تا از زبان آنانی که به سادگی در این جنایت بزرگ صدایشان خاموش شد سخن بگویم وپیام کودکان فلسطینی را به گوش دنیا برسانم.

این نمایشگاه همچنین شامل آثاری از هنرمندان نوجوان فلسطینی است که بعضی از آنان مستقیم حوادث سال گذشته را تجربه کرده بودند و تابلو های زیبایی را به تصویر کشیده اند که بیانگر رنج و آلام کودکان فلسطینی است.

همچنین آثاری دیگر از هنرمندان نوجوان عکاس فلسطینی، در کنار آثار کودکان در معرض تماشای عموم قرار گرفته است.
لاما شکشک دختر نوجوان 15 ساله فلسطینی که آثارش در این نمایشگاه به نمایش در آمده می گوید:"نقاشی های من بیانگر حقوق کودکان فلسطینی برای زندگی در یک محیط امن و آرام است درحالی که آنان همچنان در مشکلات وخرابه های اطراف خود ایستاده اند."

هادیل قدیح دیگر دختر نوجوان فلسطینی هم می گوید:"مداد نقاشی من واحساس درون من ، سلاحی است تا بگویم درون من چیست.من احساس بی قدرتی می کنم وقتی می بینم کاری از من ساخته نیست اما قدرت من در نقاشی من است."

خانم نجدال ناتیل 29 ساله اهل غزه وصاحب دو دختر است که تحصیلات خود را در دانشگاه الاقصی در رشته هنرهای زیبا به پایان رسانده اند.
وی آثار هنری خود را بصورت انفرادی و گروهی در نمایشگاه های مختلف ازجمله در غزه ،اردن وبعضی از کشورهای اروپایی به نمایش گذاشته است.
.

 
https://taghribnews.com/vdcawenue49nwm1.k5k4.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی