تاریخ انتشار۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۴
کد مطلب : 165001
نبیه بری:

اولویت نخست لبنان، انتخاب رییس جمهوری است

نبیه بری رییس پارلمان لبنان تاکید کرد که اولویت نخست کشور متبوعش انتخاب رییس جمهوری جدید است و تاکنون با هیچ طرفی در باره تمدید دوره کنونی مجلس نمایندگان لبنان گفت وگو و رایزنی نکرده است.
اولویت نخست لبنان، انتخاب رییس جمهوری است
نبیه بری در گفت وگو با روزنامه لبنانی السفیر، خاطرنشان کرد که تمام تماس ها و نشست هایش با گروه های سیاسی لبنانی در باره انتخاب رییس جمهوری جدید است و ارتباطی با وضعیت مجلس ندارد. به گزارش ایرنا،
وی به دیدار اخیرش با « ولید جنبلاط» رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه اشاره کرد و گفت که محور اصلی این دیدار هم انتخاب رییس جمهوری سیزدهم لبنان بود تا زمینه برای توافق میان گروه های سیاسی در این زمینه فراهم شود.
رییس مجلس و رییس جنبش امل لبنان با بیان اینکه تاکنون در خصوص انتخاب رییس جمهوری لبنان اتفاقی جدید رخ نداده است، تصریح کرد که تلاش ها و رایزنی ها برای انتخاب رییس جمهوری در هفته آینده از سر گرفته می شود.
این اظهارات نبیه بری در حالی است که برخی طرف های سیاسی از افزایش احتمال تمدید دوره کنونی مجلس لبنان از ۶ ماه تا دو سال سخن می گویند و علت آن را عدم امکان برگزاری انتخابات در شرایط دشوار امنیتی و سیاسی کنونی اعلام کرده اند.

https://taghribnews.com/vdcawmn6649niw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی