تاریخ انتشار۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 52950
دبیر کل جمعیت علمای اهل سنت مصر:

سرنگونی مبارک سرآغاز روند آزادی قدس بود

دبیر کل جمعیت علمای اهل سنت مصر تاکید کرد که مرحله آزادی قدس از آن روزی شروع شد که حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر از ریاست جمهوری کناره گیری کرد و به عبارت دیگر، پس از انقلاب مصر، ملت این کشور به آغوش قدس و قدس به آغوش این ملت بازگشت.
سرنگونی مبارک سرآغاز روند آزادی قدس بود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر صفوت حجازی در جریان کنفرانس "قدس.. حق بشریت و مسئولیت امت" که روز گذشته۲۱خرداد کار خود را در شهر امان پایتخت اردن آغاز کرد، خاطر نشان كرد: آزاد سازی قدس از همان روزی آغاز شد که مبارک مجبور به کناره گیری از قدرت شد و به زودی روز عزیمت به سمت قدس فرا خواهد رسید.

حجازی که دست اندرکاران کنفرانس مذکور وی را به عنوان "شیخ انقلاب مصر" معرفی کردند، به تجمع بیش از یک میلیون و سیصد هزار شهروند مصری در میدان التحریر پس از انقلاب مصر به منظور اعلام حمایت و طرفداری از قدس و مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: تظاهر کنندگان در میدان التحریر بر روی این مساله اجماع نظر داشتند که تجمع آتی در بیت المقدس صورت خواهد گرفت.

مهندس خالد ابو عرفه وزیر سابق فلسطيني نیز که از سوی رژیم صهیونیستی تهدید به تبعید شده است، در جریان سخنرانی خود در این کنفرانس تصریح کرد که شرکت کنندگان باید آینده قدس و مساله آشتی ملی گروه های فلسطینی را مد نظر قرار دهند.

وی خطاب به آنها گفت:« ماموریت شما اندیشمندان و فرهیختگان از این لحظه به بعد، دفاع از قدس است.»

این کنفرانس به مدت ۲ روز و به همت انجمن فرهنگی قدس و اتحادیه مهندسان اردنی و تحت نظارت طاهر المصری رئیس مجلس اعیان اردن در امان برگزار می شود.
https://taghribnews.com/vdcawonm.49num15kk4.html
مرجع : مركز اطلاع رساني فلسطين
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی