تاریخ انتشار۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۹
کد مطلب : 257243

فراخوانی رسانه های الجزایر برای مبارزه با اندیشه تکفیری

نهاد نظارت بر اخلاق حرفه ای رسانه های الجزایر اعلام کرد که تمام رسانه های این کشور در یک تصمیم جمعی به مبارزه با اندیشه های تکفیری فراخوانده شدند.
فراخوانی رسانه های الجزایر برای مبارزه با اندیشه تکفیری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نهاد نظارت بر اخلاق حرفه ای رسانه های الجزایر موسوم به "سازمان ثبت دیداری و شنیداری" در بیانیه ای تاکید کرد: در سندی که به امضای شورای عالی اسلامی، وزارت امور دینی، کارشناسان و علمای دینی و حقوقی، کارشناسان بخش رسانه و ائمه جمعه و خطیبان مساجد رسیده است، شروطی برای شبکه های تلویزیونی و رادیویی درخصوص پخش برنامه های مذهبی تعیین شده است.
 
این بخش نظارتی بر صدا و سیمای الجزایر با اشاره به این که "به هیچ شخصی اجازه نخواهیم داد تا اندیشه مردم الجزایر را به اسم دین و مذهب کوچک شمارد"، افزود: این درست نیست که اسلام را تنها در بعد فقهی بگنجانیم بلکه لازم است که به دین و مذهب اجازه دهیم تا بتواند در دیگر زمینه های زندگی نیز وارد شود.
 
در ادامه این سند همکاری آمده است: ‌این کار برای آن انجام می شود که نا امیدی، شکست، تعصب و تندروی، نفرت، خشونت، نژاد پریستی و نفرت از زنان از رسانه های دیداری و شنیداری الجزایر رخت بربندد تا مانع از آن شود که کرامت انسانی که در قرآن کریم به آن اشاره شده است، خدشه دار شود.
 
هیات نظارت بر رسانه های دیداری و شنیداری الجزایر 9 آذرماه (29 نوامبر) با صدور یک پیام هشدار دهنده از همه موسسات رسانه ای خواست تا برای از بین بردن نفرت و تندروی، به سلاح آگاهی مسلح شوند و با برنامه هایی که بذر تعصب و تندروی می کارند، مقابله کنند.
 
پارلمان الجزایر در دسامبر (آذر/ دی) 2011 قانون جدید مطبوعات را تصویب کرد و به رسانه های دیداری و شنیداری بخش خصوصی اجازه فعالیت داد، اما شرایط و ضوابط این شبکه های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی را اخیرا منتشر کرده است.
 
https://taghribnews.com/vdcay0nue49nmu1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی