تاریخ انتشار۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 191840

یمن همچنان آماج حملات،نامه انصارالله به فرستاده سازمان ملل

در ادامه نقض آتش بس مکرر در یمن؛ رژیم آل سعود ۱۵ موشک و ۸ گلوله توپ به سوی مناطق مرزی در دو استان صعده و حجه شلیک کرد.
یمن همچنان آماج حملات،نامه انصارالله به فرستاده سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) شبکه المیادین از کشته و زخمی شدن دهها نفر در درگیری میان ارتش و کمیته های مردمی از یک سو و عناصر القاعده از سوی دیگر در منطقه صرواح در مأرب یمن خبر داد.

مسئول پرونده مذاکرات در جنبش انصارالله یمن هم با ارسال نامه ای به فرستاده سازمان ملل متحد در یمن ادامه تجاوزات سعودی و نقض آتش بس از جانب عربستان را به اطلاع وی رساند.

«مهدی المشاط» در پیام خود موارد نقض آتش بس از طرف عربستان در این کشور و نیز تجاوزات  القاعده و شبه نظامیان وابسته به منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن را به اطلاع اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل متحد به یمن رساند.

سازمان ملل هم درباره کندی ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن به علت بازرسی کشتی های حامل کمک بدست نیروهای سعودی ابراز نگرانی کرد.

یوهانس ون در کلاو، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن از عربستان سعودی و متحدانش خواست بازرسی  از کشتی ها را کاهش دهند تا کمک های ضروری، انسان دوستانه و سوخت سریعتر به مردم یمن برسد.

یک مسئول سازمان ملل اعلام کرد: این سازمان تلاش می کند گفتگوهایی میان گروه های یمنی در یک کشور بیطرف برگزار کند.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: کشور بیطرفی که میزبان گفتگوهای ملی یمن خواهد بود؛ در آینده معرفی خواهد شد.

یمن 50 روز است که شاهد حملات شدید هوایی به استان‌های مختلف خود و همچنین حملات توپخانه‌ای به مناطق و شهرهای مرزی شمالی خود از طرف نظامیان سعودی است.

آتش‌ بس مشروط از سه‌ شنبه در یمن آغاز شد و همه گروه‌ها از جمله انصار الله و متحدان این گروه با آن موافقت کردند.

عربستان و ائتلاف سعودی طی چند روز گذشته چندین بار آتش بس را نقض کرده است.
https://taghribnews.com/vdcay6n6w49noa1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی