تاریخ انتشار۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 158748
عزیزی در گفت و گو با تقریب:

حضور کمرنگ ایران در بازار جهانی حلال/غذای حلال مطمئن ترین غذا در جهان

تنا- اختصاصی
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: گردش مالی سالانه بازار غذای حلال بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است که متأسفانه سهم ایران از این بازار گسترده رقم ناچیزی در حدود ۳ الی ۴ میلیون دلار است.
حضور کمرنگ ایران در بازار جهانی حلال/غذای حلال مطمئن ترین غذا در جهان
"عبدالرضا عزیزی" رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار تقریب پیرامون حضور کم رنگ ایران در بازار جهانی تولیدات حلال اظهار داشت: نا جایی که من اطلاع دارم گردش مالی سالانه بازار غذای حلال بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است که متأسفانه سهم ایران از این بازار گسترده رقم ناچیزی در حدود ۳ الی ۴ میلیون دلار است که این مسئله بیشتر به ضعف مدیریتی باز می گردد.

وی افزود: شما الان می بینید در کشورهایی که متقاضی تولیدات حلال در جهان هستند ترکیه و مالزی حضور فعالی در این کشور ها دارند و در رستوران ها و فروشگاههای بزرگ کشورهای مختلف جهان به عرضه غذا و تولیدات حلال می پردازند اما در عین حال می بینیم که ایران با این حجم گسترده از تولیدات حلال، در این کشور ها حضور بسیار اندکی دارد.

عزیزی افزود: این نشان می دهد که کشور هایی نظیر ترکیه و مالزی
به اهمیت بازار گسترده حلال پی برده اند ولی ما در این بخش بسیار ضعیف عمل کرده ایم در صورتی که جهان حلالیت را با ایران می شناسد.

وی تأکید کرد: قوه مجریه باید در این زمینه فعالتر عمل کند الان می بنیم که در کشورمان پوشش برخی از داروهها که از خارج وارد می شود حلال نیستند ولی ما از آن استفاده می کنیم این در حالی است که همین روکش ها در داخل هم تولید می شود ولی به دلیل با بودن هزینه تولید از آن استفاده نمی شود بنابراین باید از این نوع تولیدات حمایت شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی پیرامون مزیت های غذای حلال گفت: غذای حلال به دلیل اینکه بر اساس آموزه های اسلامی تولید می شود، مطمئن ترین غذا در جهان است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پیرامون حمایت مجلس از تولید کنندگان حلال گفت: باید در این زمینه ابتدا بخش خصوصی اعلام آمادگی کند تا مجلس هم از آنها حمایت کند بنابراین اگر کسی از بخش خصوصی خواهان حمایت در این زمینه است ما از آنها بویژه در بخش تسهیلات مالی و معافیت های گمرکی حمایت می کنیم.

مصاحبه: محمد عسکری دوست
https://taghribnews.com/vdcayan6a49nm01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی