تاریخ انتشار۱۷ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 61374

تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه سوریه

تنا- ختصاصی
کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر تحریم نفتی کشور سوریه به توافق رسیدندو تحلیل گران می گویند در تحریم های جدید علیه سوریه نمایندگان هر ۲۷ کشور عضو این اتحادیه در نشست بروکسل حضور داشتند.
تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: کشور های اروپایی در آخر هفته جاری این توافق را نهایی می کنند همچنین اجماع سياسی برای تحريم واردات محصولات نفتی از سوريه و ممنوعیت سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز این کشور وجود دارد.

کشور های اروپایی مشتری ۹۵ درصد از نفت صادراتی سوریه می باشند که فروش اين مقدار نفت يک سوم درآمدهای دولت بشار اسد را تشکيل می دهد ، اقدامات تازه اتحاديه اروپا در راستای فشار بر دولت سوريه است. اتحاديه اروپا تاکنون شماری از مقامات بلندپايه سوريه از جمله بشار اسد، رييس جمهور اين کشور را مورد تحريم قرار داده است.

"ارسلان فتحی پور" نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب در این باره اظهار داشت، این تحریم ها بیشتر به ضرر تحریم کنندگان خواهد بود و به ضرر سوریه نخواهد بود و قطعا به ضرر اتحادیه اروپا است اگر این اتفاق بیافتد قیمت جهانی نفت افزایش خواهد یافت و ما این مسئله را در لیبی مشاهده کردیم که جنگ لیبی باعث آشفتگی در بازار نفت شد و قیمت نفت بالا رفت و اگر این اتفاق در سوریه رخ دهد قیمت جهانی نفت به شدت بالا می رود.

وی افزود: بالاخره سوریه می تواند به روش های دیگری نفت خود را بفروشد و هیچ مشکلی برای این کشور پیش نخواهد آمد اروپا و آمریکا همواره از این کارها می کنند و بیشترین ضرر نیز نصیب آنها شده است. جمهوری اسلامی ایران سال ها این تحریم ها را تجربه کرده است و تجربه ایران باید برای سوریه درس خوبی است و ما توانستیم این تحریم ها را دور بزنیم و کارها به خوبی پیش رفت و توانستیم به واسطه این تحریم ها به صادرات بسیار خوبی در زمینه کالاهای غیر نفتی دست پیدا کنیم.
https://taghribnews.com/vdcayeni.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی