تاریخ انتشار۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : 156849

ادامه درگیری در منطقه نفت خیز سودان جنوبی

درگیری‌های مرگبار شدید بین نیروهای دولتی و شورشیان وفادار به «ریک ماشار»، معاون برکنار شده رئیس جمهور سودان جنوبی در ایالت نفت خیز الوحده ادامه دارد.
ادامه درگیری در منطقه نفت خیز سودان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوال میانق، وزیر دفاع سودان جنوبی درباره سقوط شهر راهبردی و نفت خیز «بنتیو» در استان الوحده توسط شورشیان و نظامیان وفادار به ریک ماشار، معاون سابق رئیس جمهور این کشور گفت:در پی اشغال شهر بنتیو توسط شورشیان، سرنوشت نیروهای امنیتی و کارگرانی که در میدان های نفتی این شهر کار می کردند نامعلوم است.

نیروهای سلوا کر رئیس جمهور سودان جنوبی در ایالت الوحده با نیروهای وابسته به ریک ماشار مبارزه می‌کنند.

شورشیان سه شنبه گذشته در حمله به این منطقه که اصلی‌ترین چاه‌های نفت سودان جنوبی در آن قرار دارد، بنتیو مرکز این ایالت را به کنترل خود درآمدند.

وزیر دفاع سودان جنوبی با اشاره به ادامه درگیرهای شدید نیروهای دولتی با شورشیان در استان بنتیو گفت:قول می دهیم طی روزهای آتی شهر را از کنترل شورشیان خارج می کنیم.

نیروهای کلاه آبی سازمان ملل متحد هم از وجود ده ها جسد در خیابان های بنیتو خبر دادند.

شورشیان سودان جنوبی همچنین اعلام کردند ارتش این کشور هنگام فرار از بنتیو مقادیر زیادی تجهیزات نظامی از خود باقی گذاشت. نظامیان با رد این موضوع اعلام کردند خود را برای حمله جدید آماده می کنند.

یک منبع مسئول در وزارت نفت سودان جنوبی هم گفت: ادامه درگیری ها در استان نفت خیز الوحده تولید نفت در این استان را متوقف کرده است.
https://taghribnews.com/vdcayin6o49nma1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی