تاریخ انتشار۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۳:۰۸
کد مطلب : 276143
آیت الله اراکی:

ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی برعلیه فلسطینیان ظلم و تعدی به بشریت است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب، ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی بر علیه فلسطینیان را ظلم و تعدی به بشریت عنوان کرد و تأکید کرد: الان فقط مسجد الاقصی و مردم فلسطین مورد تجاوز قرار نگرفته است بلکه تمام بشریت توسط این رژیم مورد تجاوز قرار گرفته است.
ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی برعلیه فلسطینیان ظلم و تعدی به بشریت است
 به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز جمعه با حضور در مرکز اسلامی دار الإسلام لندن و اقامه نماز جمعه در جمع مسلمانان مقیم و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی لندن در خطبه نخست نماز با اشاره به ایام شهادت جانگداز امام جعفر صادق علیه السلام شخصیت این امام همام را حلقه وصل مذاهب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: همه مذاهب اسلامی با واسطه یا بدون واسطه از دریای بیکران علم این وجود مبارک بهره گرفته‏اند.
 
وی سپس با اشاره به سیره عملی این امام همام در مواجهه با نحله‏های گوناگون موجود در جامعه اسلامی، تعامل امام با مسلمین اعم از شیعیان ایشان و دیگر مسلمین را یکسان عنوان کرد و افزود: حضرت شیعیان خویش و عامه مسلمین را همواره به دو ویژگی مهم سفارش می‏کردند، یکی اجتهاد و دیگر ورع.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب سپس با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام که مرحوم کلینی (ره) در ابتدای کتاب روضة الکافی آن را به طور مفصل ذکر کرده اند، عنوان کرد: حضرت امام صادق علیه السلام در این روایت وصایای خود به شیعیانشان را بیان می دارند و آنها را سفارش به التزام عملی به آن می‏کنند تا آنجایی که آنها را موظف می‏کنند که یک نسخه از این وصایا را در محل نماز خود نگهداری کرده و بعد از هر نماز آن را مطالعه کنند.
 
آیت الله اراکی این وصایای امام صادق علیه السلام را به طور کامل منطبق با نیازهای فعلی جامعه اسلامی دانست و افزود: حضرت امام صادق علیه السلام در این وصایا بر ضرورت اجتناب شیعیان از هر اقدامی که باعث نزاع و اختلاف بین مسلمین شود تأکید می‏کنند و شیعیان خود را به اجتهاد و ورع الهی سفارش می‏کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب در خطبه دوم نماز جمعه لندن با اشاره به جنایت‏های رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مسلمانان فلسطینی عنوان کرد: ما امروز شاهد انتفاضه جدیدی در فلسطین اشغالی هستیم که در آن رژیم صهیونیستی همه ارزش‏های انسانی و قوانین وجدانی بشری را نقض می‏کند.
 
عضو اتحادیه جهانی علمای مقاومت سپس ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی بر علیه فلسطینیان را ظلم و تعدی به بشریت عنوان کرد و افزود: الان فقط مسجد الاقصی و مردم فلسطین مورد تجاوز قرار نگرفته است بلکه تمام بشریت توسط این رژیم مورد تجاوز قرار گرفته اند، اینکه صهیونیست‏ها مسلمانان را از اقامه نماز در مسجد الاقصی اولین قبله خود منع می‏کنند با کدام یک از حقوق بشر بین المللی سازگار است؟ چه کسی به این رژیم اجازه می‏دهد دست به کشتار مردم، نابودی شهرها و آبادی‏های مردم مظلوم فلسطین بزند؟
 
عضو مجلس خبرگان رهبری سپس افزود: ما اقدامات رژیم صهیونیستی در جلوگیری از عبادت مسلمانان در مسجد الاقصی را محکوم می کنیم و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنیم و همه مسلمین و مردم آزاده جهان را به حمایت از آرمان فلسطینی که یک واجب الهی و بشری است دعوت میکنیم.
 
آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به برگزاری دهمین کنفرانس سالانه وحدت اسلامی لندن در روزهای شنبه و یکشنبه جاری، از دست اندر کاران و برگزار کنندگان این کنفرانس موفق تشکر کرد و از حضور شخصیت‏های برجسته از کشورهای مختلف برای شرکت در این کنفرانس ارزشمند قدردانی و آن را فرصتی مناسب برای مقابله با توطئه‏های دشمنان در تخریب چهره اسلام دانست. 
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب سپس بزرگترین جنگ نرم در تاریخ بشریت را جنگ نرم نظام استکبار بر علیه اسلام عنوان کرد و افزود: این تروریسم نرم بر علیه مسلمانان باعث نابودی تمدن بشری و منجر به جنگ‏های حقیقی و خون و خون ریزی بین گروه‏های مختلف مردم شده است.
 
وی سپس یکی از مصادیق این جنگ نرم را تحریف مفاهیم اسلامی از داخل عنوان کرد و نخبگان جهان اسلام را از خطرات این تهاجم نرم برحذر داشت و افزود: فرهنگ و آموزه‏های اسلامی پیامی جز پیام دوستی، کمک و خدمت به جامعه بشری پیامی دیگری ندارد وعلی رغم این موضوع همواره ایادی استکبار در راستای تخریب چهره اسلام جهان تلاش می‏کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcayinue49n061.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی