تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : 269240

انتقال 40 اسیر اعتصاب غذا کننده فلسطینی به بیمارستان/هشدار صلیب سرخ در مورد وخامت حال اسرا در 40 امین روز اعتصاب غذا

کمیته اطلاع رسانی اعتصاب غذای "آزادی و کرامت" اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی اعلام کرد که اداره زندان های صهیونیستی، 40 اسیر اعتصاب غذا کننده را پس از 39 اعتصاب غذای متوالی و وخامت حالشان از زندان هداریم به بیمارستان انتقال داد.
انتقال 40 اسیر اعتصاب غذا کننده فلسطینی به بیمارستان/هشدار صلیب سرخ در مورد وخامت حال اسرا در 40 امین روز اعتصاب غذا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اداره زندان های در ادامه روند انتقال دسته جمعی اسرای اعتصاب غذا کننده به بیمارستان، 40 اسیر فلسطینی را از زندان هداریم به بیمارستان منتقل کرد.
 
در همین راستا، وکیل باشگاه اسیر فلسطین توانست با 4 نفر از اسرا در زندان هداریم ملاقات کند که همه آنها بر این مسأله تأکید داشتند که وضعیت اسرا به مرحله سخت و دشواری رسیده است، اما با این وجود بر ادامه اعتصاب غذا تا تحقق خواسته هایشان و یا شهادت تأکید دارند.
 
اسرای فلسطینی خاطر نشان کردند که اسرا به خاطر وخامت حالشان به صورت گروهی به بیمارستان انتقال داده می شوند، که برخی از آنها به زندان برگردانده می شوند و برخی دیگر در بیمارستان می مانند و این در حالی است که دستگاه و تجهیزات موجود در این بیمارستان ها قدیمی و ابتدایی هستند و کارآیی لازم برای معاینه همه بیماران را ندارند.

قبل از این هم 150 اسیر فلسطینی به خاطر وخامت حالشان به بیمارستان انتقال داده شده بودند، اکثر این اسرا از بیماری های کلیوی، ضعف جسمی، زخم معده و بیماری های دیگر رنج می برند.

اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی وارد 40 امین روز شد و همچنان رژیم صهیونیستی از مذاکره با اسرا بر سر خواسته های مشروع و انسانی شان امتناع می ورزد.
 
مهم ترین خواسته های اسرای فلسطینی توقف سیاست بازداشت موقت، پایان دادن به حبس در سلول انفرادی، برقراری منظم ملاقات اسرا با خانواده هایشان و ارائه خدمات مناسب پزشکی به اسرا است.
 
در همین حال، کمیته اطلاع رسانی اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی اعلام کرد که برخی بیمارستان های رژیم صهیونیستی در صدد تغذیه اجباری اسرای فلسطینی به دستور مراجع سیاسی این رژیم و سازمان زندان ها هستند.
 
این کمیته در بیانیه ای اعلام کرد که آن گونه که پیداست بیمارستان های رژیم صهیونیستی خود را برای تغذیه اجباری اسرا که اقدامی بسیار خطرناک است، آماده می کنند؛ کمیته بین المللی صلیب سرخ نسبت به عواقب و پیامدهای خطرناک وخامت حال اسرای اعتصاب کننده غذا شدیدا هشدار داد.

این کمیته در بیانیه ای تمامی طرف های ذی ربط را به تلاش برای یافتن راه حلی به منظور جلوگیری از وخامت بیشتر حال اسرا و شهادت آنان فراخواند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcayonuw49niu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی