تاریخ انتشار۱۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۴
کد مطلب : 162941

جلوه های وحدت شیعیان و اهل تسنن در ماه مبارک رمضان در بریتانیا

مسلمانان بریتانیا اعم از شیعه وسنی تلاش می کنند تا در ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه افطار بزرگ (بیگ افطار) وحدت وارزش های دینی خود را برای دیگران به نمایش بگذارند.
جلوه های وحدت شیعیان و اهل تسنن در ماه مبارک رمضان در بریتانیا
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن ،برنامه افطار بزرگ ( بیگ افطار) که از سال گذشته به ابتکار تعدادی از جمعیت ها ومراکز اسلامی در نقاط مختلف بریتانیا به اجراء گذاشته شده بود امسال در دومین سال برگزاری خود برنامه های مفصل تری را با مشارکت صدها مسجد ، مرکز اسلامی وحسینیه های وابسته به مسلمانان شیعه وسنی در سرتاسر این کشور به اجرا گذاشته است.

برای این منظور از اولین روزهای ماه مبارک رمضان ، مساجد ومراکز مختلفی برای اجرای این برنامه از مردم مسلمان و حتی غیر مسلمان برای همراه شدن با مراسم افطارآنان، دعوت کرده اند.
در این برنامه مسلمانان در مساجد ومراکز خود وگاه با برپایی چادرهای بزرگ در اماکن عمومی پذیرای همه مردم اعم از مسلمان ، مسیحی ، یهودی وپیروان ادیان دیگر هستند تا بدینوسیله همگان از رحمت بی انتهای خداوند در این ماه پر برکت بهره مند شوند.

برگزار کنندگان این مراسم معتقدند ماه رمضان که ماه نزول رحمت خدا بربندگان است ، فرصتی مغتنم را برای مسلمانان بوجود می آورد تا شفقت،مهربانی ورأفت اسلامی خود را بیش از پیش به همگان نشان دهند . همچنین با دعوت از پیروان ادیان دیگر وحتی مقام ها ومسئولان دولتی ، نمایندگان مجلس ومسئولان محلی نظیر اعضای شوراهای شهر برای شرکت در مراسم افطار تلاش می کنند تا چهره واقعی اسلام را به آنان معرفی نمایند.
از دیگر برنامه های بیگ افطار جمع آوری هدایای مردمی برای کمک به افراد نیازمند در کشورهای مختلف جهان در چارچوب فعالیت های خیریه است.

با توجه به اینکه برگزار کنندگان این مراسم از ملیت های مختلف جهان هستند لذا شرکت کنندگان با فرهنگ های گوناگون وآداب سنتی مسلمانان وغذاهای محلی آنان از سرتاسر جهان در ماه مبارک رمضان آشنا می شوند.

گفتنی است برنامه بیگ افطار با استقبال مقامات دولتی از جمله دیوید کامرون نخست وزیر وخانم بارونس وارسی وزیر مسلمان کابینه بریتانیا مواجه شده است.
https://taghribnews.com/vdcayun6649nio1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی