تاریخ انتشار۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 262049

پل الحریه موصل به دست نیروهای عراقی افتاد

نیروهای عراقی کنترل پل راهبردی الحریه را که در شهر موصل، مرکز اداری استان نینوا، بر روی رودخانۀ دجله قرار دارد، به دست گرفتند.
پل الحریه موصل به دست نیروهای عراقی افتاد
پایگاه خبری السومریه نیوز عراق با انتشار گزارشی ضمن اعلام این خبر، افزود: این پل به این دلیل حائز اهمیت است که جنوب شهر موصل، پایتخت اداری استان نینوا، را به مناطق مرکزی این شهر که تحت کنترل تروریست‏‎های داعش قرار دارند، متصل می‏‌کند.

بر اساس این گزارش، آزادسازی پل الحریه به پیشروی نیروهای عراقی برای بیرون راندن تروریست‎ها از غرب موصل سرعت می‌بخشد؛ الحریه دومین پلی است که از آغاز عملیات آزادسازی موصل به دست نیروهای عراقی می‎افتد.

از ابتدای اسفندماه سال جاری که عملیات آزادسازی غرب موصل آغاز شد، یک پل دیگر که در نقطۀ جنوبی‌‏تری نسبت به الحریه قرار دارد، آزاد شد.

بر روی رود دجله که موصل را به دو قسمت تقسیم می‎کند، پنج پل قرار دارد که تمامی آن‎ها در جریان نبرد در موصل و غالباً در اثر حملات هوایی جنگنده‎های ائتلاف آمریکا تخریب شده‎اند.

اما ناظران می‎‏گویند، آزادسازی و تعمیر این پل‎‌ها می‎تواند منجر به آزادسازی کامل شهر موصل شود که از سال 2014 در کنترل گروه تروریستی داعش بوده است.



 
 
 
https://taghribnews.com/vdcayunuo49niw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی