تاریخ انتشار۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 280445

​برگزاری محافل انس و معرفت برای زائران ایرانی در مکه و مدینه

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري از برگزاري بيش از 40 محفل "‌انس و معرفت" در هتل هاي محل اقامت زائران ایرانی در مدينه منوره خبر داد و گفت:‌ باتوجه به عزيمت شمار بسياري از زائران به شهر مكه، اين نشست ها در مكه مكرمه نيز با قوت ادامه پيدا خواهد كرد.
​برگزاری محافل انس و معرفت برای زائران ایرانی در مکه و مدینه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمين "سيدجواد مظلومي"‌ با اشاره به استقبال پرشور زائران كشورمان از محافل انس ومعرفت گفت:‌ سفر معنوي و بسيار مهم حج،‌ آغازي براي يك تحول روحي در زائران خواهد بود و اين تحول نيازمند افزايش شناخت نسبت به فلسفه حج است.
 
وي گفت: در نشست هاي " انس و معرفت" تلاش شده است تا زائران با معارف و اسرار نهفته در مناسك حج بيش از گذشته آشنا شوند و استقبال زائران كشورمان از اين نشست ها بيانگر اهميت و تاثيرگذاري اين جلسات است.
 
حجت الاسلام مظلومي گفت: همزمان با ورود زائران كشورمان به مكه، محافل " انس و معرفت" در مكه مكرمه نيز آغاز شده و تا پايان عمليات حج اين نشست ها در شهرهاي مكه و مدينه ادامه خواهد يافت.
 
معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنانش به طرح "‌فصل مهماني" با هدف حفظ سوره هايي از قرآن كريم ‌اشاره كرد و گفت: پيرو فرمايش مقام معظم رهبري درخصوص انس بيشتر زائران با قران و حفظ برخي سور مباركه قرآن، مسابقات فرهنگي در كاروان ها در اين خصوص برگزار مي شود.
 
وي اجراي طرح "فصل مهماني" را آغاز مناسبي براي حفظ كل قرآن كريم دانست و درباره برنامه جزء خواني قرآن در كاروان هاي زائران ايراني گفت: در نشست هاي جزء خواني، روحانيون كاروان ها به توضيح و تفسير و نيز شان نزول برخي آيات قران كريم مي پردازند.
 
حجت الاسلام مظلومي در پايان گفت:‌ همچنين در حوزه فعاليت هاي فرهنگي در طول موسم حج تلاش شده است تا از فضاي مجازي نيز در راستاي نشر و گسترش معارف حج بهره برداري كنيم و هم اكنون برخي كانال هاي تخصصي در فضاي مجازي به فعاليت روحانيون كاروان ها، ‌معين ها، معينه ها، ياوران حجاج و طرح مودت اختصاص يافته است.
https://taghribnews.com/vdcaywnum49nay1.k5k4.html
مرجع : خبرگزاری حج
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی