تاریخ انتشار۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : 174849
دکتر محمد ابراهیم:

برخی علما در فقه به گونه داعش عمل می کنند

اندیشمند و متفکر فلسطینی اظهار کرد: برخی از علما داعشی هستند، داعشی نه به معنای کسانی که زن و مردم و کودک بی گناه مسلمان را می کشند بلکه به این معنی که در فقه برخورد داعشی می کنند و می گویند حق با من است.
برخی علما در فقه به گونه داعش عمل می کنند
به گزارش خبرنگار تقریب، "دکتر محمد ابراهیم" شامگاه دوشنبه طی سخنانی در مراسم اختتامیه کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به اینکه خدای متعال می فرماید خداوند هیچ قومی را دگرگون نمی کند مگر این که آن قوم درون خودشان را دگرگون کنند اظهار کرد: افرادی که در این کنگره درباره انها صحبت می کنیم تمام دلائل را که شما گفتید را می دانند و درک می کنند و به قول خودشان همان طور که سلف صالح مطالب را فهمیدند مدعی هستد مطالب را درک کرده اند.

وی ادامه داد: آنها مدعی هستند درکشان از روایات و احادیث دقیق تر از درک علمای اسلام است.

متفکر و اندیشمند فلسطینی با اشاره به اینکه دو قشر هستند که اگر صالح باشند مردم نیز صالح می مانند ابراز کرد: این دو قشر علما و حکام هستند و اگر علما و پادشاهان یک کشور هر دو فاسد شوند مردم و نسل جوان سرخورده به چه سمتی حرکت خواهند کرد.

دکتر محمد ابراهیم افزود: در چنین شرایطی گروه های وسیعی از مردم که حیثیت شان بر باد رفت به چه کسی پناه برند، جوانان تباه شده و زیر پا از بین رفته و ستم دیده به چه سمتی باید حرکت کنند.

وی گفت:علما همان انسانهایی هستند که علم رجال را طراحی کرده و تاریخ را نوشتند و شما علما هستید که مسئولیت تربیت مردم را بر دوش دارید.

متفکر فلسطینی تصریح کرد: هیچ قطره خونی در فلسطین، لبنان، عراقف سوریه و دیگر کشورهای مسلمان بر زمین ریخته نمی شود مگر اینکه علما نیز سهمی از آن گناه داشته باشند.علما باعث شدند فساد در کشورها رشد کند.

دکتر محمد ابراهیم با تاکید بر اینکه در میان علمای اسلام و در همین کنگره نیز چند نفر داعشی وجود دارد تصریح کرد: داعشی نه به معنای کسانی که زن و مردم و کودک بی گناه مسلمان را می کشند بلکه به این معنی که در فقه برخورد داعشی می کنند و می گویند حق با من است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما بر اساس اسلام واحد باید برنامه داشته باشیم در غیر اینصورت دچار تباهی خواهیم شد و اگر متحد باشیم هیچ نیرویی نمی تواند در برابر ما باسیتد.
https://taghribnews.com/vdcayyn6o49n0a1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی