تاریخ انتشار۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 232160

حمایت از مقاومت و مسائل داخلی؛ در صدر سخنان خطیبان جمعه لبنان

خطیبان جمعه لبنان، این هفته درباره مسائلی همچون حمایت از مقاومت، مسائل داخلی و انتخابات شوراهای لبنان، سالروز قرارداد سایکس پیکو و مسئله تحریم مالی حزب الله سخن گفتند.
حمایت از مقاومت و مسائل داخلی؛ در صدر سخنان خطیبان جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس صیدا از مقاومت اسلامی حمایت کردو گفت: اگر مقاومت در لبنان و فلسطین نبود و به نبرد با اشغالگران و مستکبران نمی پرداخت، می توانستیم بگوییم که امت اسلامی به پایان رسیده است و هیچ امیدی به بازگشت عزت و قدرت آن نبود.
 وی با اشاره به حمایت برخی گروه ها از تروریسم تصریح کرد: تعصب کورکورانه، پول های ناپاک، توطئه بزرگ و ضعف ایمان سبب شد تا این گروه ها از تروریست ها دفاع کرده و آنان را به وحدت در برابر نظام فراخوانند. این در حالی است که به خوبی می دانند همه تروریست ها از یک سرشت بوده و خون مردم را حلال اعلام کرده و به تخریب مساجد می پردازند.
 
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، درباره فرارسیدن صدمین سالروز قرارداد سایکس پیکو گفت: بر اساس این قرارداد سری که در سال 1916 و پس از جنگ جهانی اول میان فرانسه و انگلیس امضا شد، سلطه بر امپراتوری عثمانی میان این دو کشور تقسیم و مرزهای کشورهای عربی به اینگونه که هم اکنون است، تقسیم شد تا بر تاریخ و قدرت های بشری و ثروت های طبیعی منطقه تسلط یابند.
  وی افزود: این قرارداد سبب آغاز فصل جدیدی از روابط تیره و سرشار از اختلاف میان کشورهای عربی شد و نقش مهمی در شکل گیری رژیم صهیونیستی ایفاکرد. با یادآوری این رخداد، بیش از آنکه بخواهیم رژیم های شکل گرفته را لغو کنیم بر ضرورت هوشیاری در برابر کسانی که می خواهند از این توافق برای فروپاشی قدرت جهان عرب استفاده کنند، تأکید داریم.
 
شیخ صهیب الحبلی از روحانیان اهل تسنن لبنان در خطبه های نمازجمعه این هفته مسجد اهل تسنن صیدا بر لزوم انتخاب افراد کارآمد در انتخابات شوراها تأکیدکرد و گفت: شهروندان باید به دور از مسائل سیاسی به انتخاب نمایندگان خود بپردازند چرا که در غیر اینصورت به صاحبان کاخ ها که هیچ توجهی به فقیران ندارند، اجازه راهیابی به شوراها را می دهند.
 وی از رهبران مقاومت به عنوان پروژه شهادت در راه دفاع از سرزمین و ناموس یاد کرد و اظهار داشت:  تحریم مالی آمریکا علیه مقاومت در مسیر جنگ تکفیری ها درسوریه صورت می گیرد که هر دو آنها تضعیف مقاومت را دنبال می کنند.
 
آیت الله شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، از تن دادن برخی بانک های این کشور به تحریم مالی حزب الله از جانب آمریکا به شدت واکنش نشان داد و گفت: حاکمیت لبنان باردیگر و به صورت گسترده مورد تجاوز قرارگرفت بدون اینکه سیاستمداران اقدامی از خود نشان داده یا این مساله را محکوم کنند.
 وی افزود: همه سیاستمداران سکوت اختیار کرده اند چرا که حاکمیت به وسیله مشروعیت دولت و قانون بین المللی و قدرت بین المللی مورد تعرض قرار گرفته است.
 
وی از سخنان دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اسکان آوارگان سوری در لبنان به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: آیا هویت لبنان با این مساله باقی خواهد ماند؟ آیا لبنان در نتیجه تغییر بافت جمعیتی از نزاع و خشونت منطقه در امان می ماند؟
 این عالم لبنانی خاطرنشان کرد: بارها تأکیدکرده ایم که توطئه ای برای گسیختگی جهان عرب و انتشار ملت های عربی در پیش است تا مصالح رژیم صهیونیستی تأمین شود.
https://taghribnews.com/vdcb05b5grhbf8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی