تاریخ انتشار۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 182869
آیت الله اراکی:

نور اسلام دنیا را فراگرفته است/شکل گیری جریان بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی ایران است

تنا- اختصاصی
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز نور معنویت اسلام خواهی دنیا به ویژه اروپا و آمریکا را فراگرفته است.
نور اسلام دنیا را فراگرفته است/شکل گیری جریان بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی ایران است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از سیستان و بلوچستان، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز سه شنبه طی سخنانی در همایش علمی و تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان، اظهار داشت: امروز در اغلب شهرهای دنیا و دانشگاههای جهان شاهد اقامه نماز توسط جوانان مسلمان و برپایی سفره های افطار در مساجد مختلف در کشورهای اروپایی و آمریکایی هستیم که همه اینها بیانگر وجود اسلام و مسلمانان در اقصی نقاط عالم است.

وی افزود: انفجار نور اسلام دروازه های غرب را کوبیده و دنیا را فراگرفته و بیشتر توطئه ها و شیطنتهای استکبارگران تلاشی ناکام برای تقابل با این نفوذ موج اسلام در غرب است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه اسلام با حضور اندیشه و تفکر به پیش می رود تصریح کرد: امروز اگر به زن اروپایی اجازه فهم مساله حجاب و حقوق زن در خانواده داده شود ما در غرب زن بی حجاب نخواهیم داشت.

وی افزود: زنان غربی اگر با واقعیت تعالیم اسلام آشنا شوند قوانین اسلام را بر بی بند و باری غرب ترجیح خواهند داد.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب ادامه داد: اسلام در زمان حاضر تا اندازه ای موفق شده است به جوامع آمریکایی و اروپایی نفوذ کند و ان شاء الله آینده جهان از آن اسلام خواهد بود.

وی با اشاره به پدیده داعش و موج تکفیرگرایی و افراطی گری مورد حمایت غرب اظهار داشت: امروز دیگر ارتباط و حمایت غرب از گروههای تروریستی و تکفیری همچون داعش رازی نهفته نیست بلکه بر همگان امری روشن و واضح است.

وی افزود: رسانه های غربی از داعش به عنوان دولت اسلامی در اخبار خود نام می برند و بر بیان این عنوان اصرار می ورزند در حالی که علمای جهان اسلام بر خارج شدن داعش از خطوط قرمز اسلام توافق نظر دارند.

آیت الله اراکی تاکید کرد: تجاوز داعش به خطوط قرمز اسلام مورد اجماع علمای شیعه و سنی است و اقداماتی همچون سر بریدن قبطی های مصری و سوزاندن اسرای بیگناه و سایر رفتارهای خشن و غیرانسانی داعش و بوکوحرام مورد تایید هیچ مسلمانی در دنیا نیست و با مبانی اسلام هیچ سازگاری ندارد.

وی افزود: جای سوال از رسانه های به ظاهر مستقل غربی این است که چرا این مواضع آشکار علمای اسلام در محکومیت جنایات داعش را نمی بینند و باز هم بر عنوان دولت اسلامی تاکید دارند.

وی با اشاره به جریان بیداری اسلامی به نقش انقلاب اسلامی ایران در این زمینه اشاره کرد و افزود: عمده پیشرفت و شکل گیری جریان بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی ایران است که شعار استقلال و آزادی و عدالت خواهی را به گوش مسلمانان جهان رساند.

وی تصریح کرد: ما آینده را متعلق به اسلام می دانیم و از همین رو اعتقاد داریم مسلمانان باید خود را برای برعهده گرفتن نقش اداره امور جهان آماده کنند. 

آیت الله اراکی همچنین با اشاره به لزوم بازنگری در برخی شیوه های آموزشی مراکز اسلامی اظهار داشت: امروز شاید فرصت کافی برای طالبان علوم اسلامی نباشد که بخواهند به طور مفصل همه کتب گذشتگان را مطالعه کنند و لازم است با بکارگیری شیوه های نوین، مطالب خلاصه و مفید به دانش پژوهان عرضه شود.

وی ادامه داد: امروز نیاز داریم که علمای فریقین در مسایل مختلف اسلامی با هم تبادل نظر داشته باشند و در حوزه فقه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به دنبال شکل دادن یک فقه مشترک اسلامی باشند. 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: تجربه گران سنگ فقهای شیعه و اهل سنت باید در کنار هم قرار گیرد و فقهای جدید باید بر اساس مبانی و اصول فقهی مشترک، دستاوردهای جدیدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: پیشنهاد می کنم علمای بزرگ جهان اسلام اعم از شیعه و اهل سنت در عرصه مسایل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در صدد ایجاد یک طرح مشترک فقهی برآیند و یک نظام اقتصادی و حقوق خانواده اسلامی مشترک میان فریقین ایجاد کنند. 

آیت الله اراکی ضمن برشمردن موانع بحث علمی میان علمای فریقین افزود: توهم افکنی دشمنان اسلام و وجود جاهلان مذهبی از موانع بحث علمی سالم میان علمای اسلام محسوب می شوند.

وی با تاکید بر نقش همایشهای مشترک اسلامی از برگزاری چنین همایشهایی تقدیر و اعلام حمایت کرد.

به گزارش تقریب، بیست و ششمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی به مدت سه روز با حضور علمای هشت استان کشور در زاهدان در حال برگزاری است.
https://taghribnews.com/vdcb05b89rhbwwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی