تاریخ انتشار۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۵
کد مطلب : 254067

ضرورت مقابله با جریان تکفیر از دیدگاه رهبری ( بخش دوم: جریان تکفیر و رژیم صهیونیستی)

مقام معظم رهبری : «دشمنان اسلام خوب فهميدند كه اگر مذاهب اسلامى گريبان يكديگر را بگيرند و كشمكش با همديگر را شروع كنند، رژيم صهيونيستی نفس راحتى خواهد كشيد؛ بنابراین ....گروه‌هاى تكفيرى را به راه مى‌اندازند كه نه فقط شيعه را تكفير كنند، بلكه بسيارى از فِرق اهل سنت را هم تكفير كنند.»
ضرورت مقابله با جریان تکفیر از دیدگاه رهبری ( بخش دوم: جریان تکفیر و رژیم صهیونیستی)


 
بسمه تعالی

ضرورت مقابله با جریان تکفیر از دیدگاه رهبری

( بخش دوم: جریان تکفیر و رژیم صهیونیستی)
 
 
    با برگزاری سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع: « ضرورت مقابله با جریان تکفیر »، این فرصت فراهم شد تا علما، اندیشمندان و شخصیت های اسلامیِ شرکت کننده در این نشست، در خصوص «جریان تکفیر » و «ریشه های شکل گیری و پیدایش این جریان» به بحث بنشینند و  بر اساس آن به تبیین «ضرورت مقابله با جریان تکفیر» و یافتن بهترین شیوه ها جهت این  مقابله، مبادرت نمایند.


      البته این از جمله موضوعاتی است که مقام معظم رهبری به مناسبت های مختلف در بیانات چند سال گذشته اشان  به آن پرداخته و ضمن تشریح و تبیین ابعاد مختلف جریان تکفیر ،  راهنمودهایی را در باره چگونگی برخورد با این پدیده شوم ارائه فرموده اند.

    با توجه به اهمیت محوری دیدگاه های رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این باره و همچنین ضرورت آشنایی دست اندرکاران امور تقریبی  به آشنایی دقیق تر با این دیدگاه ها، بخش دوم از پژوهش صورت گرفته در اختیار مخاطبان فرهیخته قرار می گیرد:
 
*****
 



الف - پیدایش و شکل گیری جریان تکفیر با هدف انحراف اذهان از صهیونیسم
 
 
  • - «دنیای استکبار ..... با همه‌ وجود و توان سعی در این دارد که واقعیّت وجود رژیم صهیونیستی را بر ملّت های مسلمان تحمیل کند و آنها را وادار به پذیرش این واقعیّت کند، و نتوانسته است... امّت اسلامی نشان داد که فلسطین را از یاد نبرده است؛ این خیلی مسئله‌ی مهمّی است. در همین شرایط است که همه‌تلاشهای دشمن متوجّه این می شود که امّت اسلامی را از یاد فلسطین غافل کند. چه جور؟ با ایجاد اختلافات، با جنگ های داخلی، با ترویج افراطگریِ انحرافی به نام اسلام و به نام دین و شریعت؛ عدّه‌ای عامّه‌ی مسلمانان را، اکثریّت مسلمانان را تکفیر کنند. وجود این جریانهای تکفیری که در دنیای اسلام به‌وجود آمدند، برای استکبار، برای دشمنان جهان اسلام یک مژده است. اینها هستند که به‌جای توجّه به واقعیّت خبیث رژیم صهیونیستی، توجّه‌ها را به‌جای دیگری معطوف می کنند. درست نقطه‌ی مقابل آنچه اسلام خواسته است (۲۹ دی ۱۳۹۲)
 
 
  • - «دشمنان دنیای اسلام دنبال این فکرند، دنبال این نقشه‌اند. خوب فهمیدند که اگر در دنیای اسلام مذاهب اسلامی گریبان یکدیگر را بگیرند و کشمکش با همدیگر را شروع کنند، رژیم غاصب صهیونیست نفس راحتی خواهد کشید؛ این را خوب فهمیدند، درست فهمیدند؛ لذا از یک طرف گروه‌های تکفیری را به راه می‌اندازند که نه فقط شیعه را تکفیر کنند، بلکه بسیاری از فِرق اهل سنّت را هم تکفیر کنند؛ از آن طرف هم یک عدّه مزدور را به راه بیندازند که برای این آتش هیمه فراهم کنند، بنزین روی آتش بریزند.» (۲۰ شهریور ۱۳۹۲)
 
 
  • - «من قلباً متأسفم؛ ما (يعنى) دنياى اسلام (با وجودي‌که بايد همه‌ نيروى خود را براى مقابله‌ با توطئه‌ رژيم صهيونيستى صرف کنيم و بايستى همه‌ دنياى اسلام در برابر توطئه عليه قدس شريف و مسجدالاقصى را به حرکت در آورد) امروز ناچاريم به گرفتارى‌هايى که استکبار در درون دنياى اسلام به‌وجود آورده است مشغول شويم؛ چاره‌اى نيست. در واقع پرداختن به مسئله‌ تکفير، چيزى است که بر علماى دنياى اسلام و زبدگان و فرزانگان دنياى اسلام تحميل شده است؛ اين را دشمن به‌صورت مشکل دست‌ساز وارد دنياى اسلام کرده است و ناچاريم به آن بپردازيم. لکن مسئله‌ اصلى، مسئله‌ رژيم صهيونيستى است. مسئله‌ اصلى، مسئله‌ قدس است. مسئله‌ اصلى، مسئله‌ قبله‌ اول مسلمين، مسجدالاقصى است. اين‌ها مسائل اصلى است. »( 4 آذر ماه 1393 )    
 
 
 
 
  • ب- جریان تکفیر، حاصل توطئه خطرناک صهیونیسم و غرب علیه دنیای اسلام
 
 
  • - «امروز یکی از خطرناک‌‌ترین چیزهائی که نهضت بیداری اسلامی را تهدید میکند، اختلاف‌‌افکنی و تبدیل این نهضت ها به معارضه‌‌های خونین فرقه‌‌ای و مذهبی و قومی و ملّی است. این توطئه هم‌‌اکنون از سوی سرویسهای جاسوسی غرب و صهیونیزم، با کمک دلارهای نفتی و سیاستمداران خودفروخته، از شرق آسیا تا شمال آفریقا و بویژه در منطقه‌‌ی‌‌عربی، با جد و اهتمام دنبال می شود و پولی که می توانست در خدمت بهروزی خلق خدا باشد، خرج تهدید و تکفیر و ترور و بمبگذاری و ریختن خون مسلمانان و برافروختن آتش کینه‌‌های درازمدت می گردد»(۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ )
 
 
  • - «جریان تکفیر چند سالى است که با نقشه‌هاى استکبار و با پول برخى از دولت‌هاى منطقه و با طراحى و نقشه‌کشىِ سرويس‌هاى جاسوسى کشورهاى استعمارى (مثل آمريکا و انگليس و رژيم صهيونيستى) تجديد حيات کرده است و قوت گرفته است... بايد دنياى اسلام همه بدانند که نقش سياست‌هاى آمريکا دراين‌ميان چيست؛ نقش سرويس‌هاى جاسوسى آمريکا و انگليس و رژيم صهيونيستى در اين احياء جريان فتنه‌ تکفيرى چيست؛ اين را بايد همه بدانند. همه بايد بدانند که اين‌ها دارند براى آن‌ها کار  مي‌کنند؛ نقشه از آن‌ها است، پشتيبانى از آن‌ها است، ارائه‌ طريق از آن‌ها است» ( 4 آذر ماه 1393 )    
 
 
 
  • ج - نقش رژیم صهیونیستی در پشتیبانی و حمایت از جریان تکفیر
 
 
  • - «سرویسهای جاسوسی امریکا و اسرائیل پشت سر این گروههای افراطی و تکفیری هستند، ولو عوامل و پیاده‌نظامشان هم خبری ندارند که پشت سر قضیه چیست؛ اما رؤسایشان می‌دانند. این را امریکا می‌خواهد. لذا آنها هم بایستی بیدار و متوجه باشند.» ( 18دی ماه 1385)
 
 
  • - «امروز، هم جریان منحرف داعش و القاعده و امثال اینها مورد حمایت آمریکا و اسرائیلند، هم بعضی از جریانهای به نام اسلام و بیگانه‌ی از عمل اسلامی و فقه اسلامی و شریعت اسلامی، مورد حمایت آمریکا است. ....... اسلام داعشی؛ از آن طرف، اسلامِ بی‌تفاوت در مقابل جنایات صهیونیستی، در مقابل جنایات آمریکا، اسلامِ چشم‌دوخته‌ی به آمریکا و قدرتهای بزرگ و به اشاره‌ی آمریکا، اینها همه سر در یک آخور دارند؛ در یک جا اینها همه به هم می رسند»( 14خرداد 1394)
 
 
  • د- جریان تکفیر ، عامل پیشبرد اغراض صهیونیسم
 
 
  • - «مظهر بیداری اسلامی کسانی نیستند که با چهره‌ی عبوس و گرفته‌ خود با همه‌ی دنیا - حتی با مؤمنین و مسلمین - مواجه می شوند؛ عده‌یی را تکفیر میکنند؛ عده‌یی را با قوم‌گرایی، عده‌یی را با طایفه‌گرایی، عده‌یی را به بهانه‌های نادرست مورد تهاجم قرار می دهند. وجود اینها بشدت مشکوک است، که اصلاً چنین کسانی هستند یا در واقع همان عوامل سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و امریکا و انگلیس‌اند که دارند این‌طور فعالیت می کنند؛ چهار نفر آدم غافل را هم دستخوش فعالیت خودشان کرده‌اند. این هم واقعیتی است که نمی شود آن را انکار کرد. (۱۱ شهریور ۱۳۸۴))
 
 
  • - «امروز شما مى‌بينيد تکفير، عاملى براى دشمنان اسلام و دشمنان امت اسلامى است؛ نه فقط شيعه، (بلکه) اهل‌سنت را هم تکفير  مي‌کنند. به‌نفع رژيم صهيونيستى، مسجد  اهل‌سنت را هم منفجر  مي‌کنند، براى اينکه مردم و مسلمان‌ها را به هم مشغول کنند تا غافل بشوند از مسئله‌ مهم فلسطين و از حضور دشمن در دل دنياى اسلام غفلت کنند؛ هدف، اين‌هاست. ‌عده‌اى هم از روى ساده‌لوحى، بعضى هم البته از روى غرض، با آن‌ها همراهى مي‌کنند؛ اين را بايد متوجه بود. »( 4 آذر ماه 1393 )    
 
 
ه-  بهره برداری رژیم صهیونیستی از عملکرد جریان تکفیر
 
  • - « گروه‌های گوناگون با ثروتهای بادآورده به اسمهای مختلف در اطراف کشورهای اسلامی دارند تلاش می کنند، کار می کنند، تروریسم را ترویج می کنند، انفجار ایجاد می کنند، آدم ها را می کشند، بی‌گناه‌ها را در کوچه و بازار و میدان و مسجد و مانند اینها از بین می برند. سر ملّت ها را گرم کردند، مشغول کردند؛ شیعه را علیه سنّی، سنّی را علیه شیعه؛ یک عدّه را در این طرف، تندرو و فحّاش و افراطی تربیت می کنند، با پول وادار می کنند [به این کارها]، یک عدّه را متقابلاً از آن طرف تندرو و فحّاش به‌وجود می‌آورند که اینها به جان هم بیفتند و هر کدام هم یک خیل عظیمی از مردم دنبالشانند. چه بهتر از این برای صهیونیست‌ها؟ چه بهتر از این برای رژیم صهیونیستی؟ بیدار شویم! بفهمیم چه دارد در منطقه می گذرد!» ( 26 اردیبهشت 1394)





     
https://taghribnews.com/vdcb0ab5zrhbsgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی