تاریخ انتشار۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 164364
ابوترابی فرد :

یکصدایی جهان اسلام در روز قدس در حمایت از فلسطین/غزه مجروح ،قلب عالم اسلام و قلب همه مسلمانان است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاورد اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در تهران و صدور بیانیه اعضای شرکت کننده گفت: جهان اسلام و به ویژه ملت ایران با عزم و اراده پولادین و گام های استوار در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز آزادسازی قدس برای شکل گیری حکومت برآمده از آحاد ملت فلسطین در سرزمین فلسطین یکصدا و همدل می شود.
یکصدایی جهان اسلام در روز قدس در حمایت از فلسطین/غزه مجروح ،قلب عالم اسلام و قلب همه مسلمانان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در نطق پیش از دستورجلسه علنی روز چهارشنبه ۱ مرداد ماه به ارائه گزارش از نشست تروئیکای بین المجالس کشورهای اسلامی پرداخت و گفت: به دنبال تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم و روزه دار غزه و به ابتکار مجلس شورای اسلامی و با دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی نشست تروئیکای کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی با مشارکت تعدادی از اعضا و در تهران برگزار شد.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات ادامه داد: در این نشست تهاجم به غزه مورد توجه قرار گرفت رئیس مجلس شورای اسلامی ، رئیس مجلس سودان، رئیس مجلس مالی و روسای مجالس فلسطین، ترکیه، سوریه و قطر و نواب رئیس مجالس پاکستان و عمان و سفرای کشورهای الجزایر و مالزی در تهران و همچنین هیات هایی از کویت و لبنان شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: روسای مجالس و هیات های پارلمانی در سخنرانی های خود سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایتهای وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

وی ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: امروز غزه مجروح ،قلب عالم اسلام و قلب همه مسلمانان است و به طور حتم باید مورد توجه همه مسلمانان و آزادی خواهان دنیا قرار گیرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به تدوین بیانیه تهران اشاره کرد و گفت: این بیانیه در ۱۵ ماده نگارش شد و در آن با درود بر روح شهدای فلسطین و تقدیر از گروههای مقاومت بر ضرورت توجه جهان اسلام و نهادهای بین المللی بر حمایت از مردم بی دفاع غزه تاکید شد و در آن تهاجم رژیم صهیونیستی به عنوان مصداق نسل کشی محکوم شده است.

وی افزود: در این بیانیه از سازمان های بین المللی به ویژه اتحادیه بین المجالس جهانی درخواست شده است که در جهت متوقف نمودن حملات رژیم غاصب صهیونیستی به غزه درخواست شده است اقدام کنند و اظهار امیدواری شده است که از همه توان خود برای آزادی اسرای فلسطین به ویژه رئیس و یکی از نمایندگان مجلس قانون گذاری بهره بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم آزادسازی گذرگاه رفح و درخواست از رئیس مجلس فلسطین جهت اقدام در این زمینه تصریح کرد:در این اجلاس سفیر فلسطین در تهران یادداشت نمایندگی مصر در تهران را مبنی بر آمادگی این کشور برای بازگشایی گذرگاه رفح به منظور ارسال کمک های انسان دوستانه قرائت کرد.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات ادامه داد: در این بیانیه جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، عزای عمومی همه کشورهای اسلامی اعلام شده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی با حمایت قاطع از بیانیه تروئیکای اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی به طور قاطع از کشور مصر درخواست دارد گذرگاه رفح را برای ارسال کمک های انسان دوستانه آزاد کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود تاکید کرد: امروز بیمارستان های غزه حداقل بیش از یکصد داروی ضروری برای درمان مجروحان را در اختیار ندارد و در چند روز آینده با کمبود بیش از ۴۰۰ قلم دارو روبرو می گردد.

وی افزود: این درحالی است که گروههای تکفیری فضا را برای تهاجم گسترده رژیم صهیونیستی هموار نموده اند و برای کشتار جهان اسلام به ویژه سوریه و عراق همت گمارده اند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای روی کار آمدن از فلسطین حمایت کرده است گفت: پس از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ جمهوری اسلامی ایران با اعلام مواضع روشن از تمام ظرفیت خود برای مطرح نمودن و نهادینه کردن آرمان های فلسطین استفاده کرد ودر طول این سالها بر این عقیده خود ایستاده است و این تفکر برگرفته از آرمان های بزرگ اندیشه امام خمینی (ره) است.

ابوترابی فرد افزود: جهان اسلام و به ویژه ملت ایران با عزم و اراده پولادین و گام های استوار در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز آزادسازی قدس برای شکل گیری حکومت برآمده از آحاد ملت فلسطین در سرزمین فلسطین یکصدا و همدل می شود.

وی ادامه داد: همکاران من در خانه ملت با حضور یکپارچه در کنار همه ملت های مظلوم به ویژه فلسطین ایستاده اند و از آرمان های مردم فلسطین بخصوص خانواده های معظم و مکرم شهدای غزه دفاع می کنند.
https://taghribnews.com/vdcb0ab8arhb0fp.uiur.html
مرجع : مجلس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی