تاریخ انتشار۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 265867

مشاور اسد : هدف آمریکا از حمله به سوریه سیاسی بود نه نظامی

بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری المیادین گفت: تجاوز آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات با اهداف سیاسی صورت گرفت و نه نظامی.
مشاور اسد : هدف آمریکا از حمله به سوریه سیاسی بود نه نظامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بثینه شعبان افزود: سوریه به همراه روسیه، ایران و حزب الله از هر زمان دیگری قدرتمندتر هستند و همکاری میان این کشور ها هموار ثابت بوده و ادامه خواهد داشت و صحبت در خصوص وجود اختلاف میان آنها نادرست است.
 
وی با بیان اینکه به شکل های مختلفی می توان پاسخ به هرگونه تجاوزی را داد، گفت: دونالد ترامپ از انجام هر اقدامی پرهیز نخواهد کرد، اما ما باید شیوه تفکر او را بفهمیم و عرصه جهانی را نیز بررسی کنیم.
 
بثینه شعبان با اشاره به اینکه روسیه کشور دوست و مورد اطمینان سوریه است، گفت: روس‌ها به ما گفتند که از ما حمایت می‌کنند و ما فهمیدیم که حمله آمریکا تکرار نخواهد شد.
 
مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد اضافه کرد که از سال 1986 میلادی برای هدف قرار دادن سوریه و سرنگونی آن نقشه کشیده بودند.
 
شعبان افزود: دانشمندان و کارشناسان غربی تأکید کردند که در خان شیخون حمله هوایی صورت نگرفته است و این عملیات از پیش برنامه‌ریزی شده است.
 
مشاور رئیس‌جمهوری سوریه گفت: ما خواستار تشکیل کمیته تحقیق درباره حادثه خان شیخون شدیم.
 
وی در ادامه افزود: آمریکا در حال سقوط است و چین و روسیه و هند در حال صعود هستند.
 
آمریکا بامداد جمعه گذشته با شلیک 59 موشک کروز به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص حمله کرد.
 
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شد.
 
https://taghribnews.com/vdcb0sb5zrhb0wp.uiur.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی