تاریخ انتشار۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 258568
//دو خبر از فلسطین//

واکنش اتحادیه عرب به تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس/ گذرگاه رفح بار دیگر بسته می شود

اتحادیه عرب تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس به معنی پایمال کردن حقوق ملت فلسطین در پایتخت ابدی خود و نقض قوانین و قطعنامه های بین المللی خواهد بود.
واکنش اتحادیه عرب به تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس/ گذرگاه رفح بار دیگر بسته می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سعید ابو علی مشاور دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی اظهار داشت که اتحادیه عرب امیدوار است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تصمیم خود برای انتقال سفارت این کشور به قدس که در جریان تبلیغات انتخاباتی به آن اشاره کرده بود، صرف نظر کند.
 
ابو علی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا در مواضع و سیاست های خود بازنگری کند به گونه ای که بتواند در مسیر خدمت به تحقق صلح و سازش در منطقه و فلسطین گام بردارد.
 
وی افزود که رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی به هر شیوه ای می کوشد تا از مواضع و سیاست های دولت جدید آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس بهره ببرد.
 
گذرگاه رفح بار دیگر بسته می شود
 
مقامات مصری، گذرگاه رفح، تنها معبر عبوری ساکنان غزه و ارتباط با دنیای خارج را که از روز شنبه به مدت سه روز باز کرده بودند، امروز (دوشنبه) بار دیگر می بندند.
 
روزنامه القدس العربی امروز (دوشنبه) در گزارشی در همین رابطه نوشت: مقامات مصری پس از بازکردن گذرگاه رفح در روز شنبه اعلام کردند که این گذرگاه امشب (دوشنبه) بسته می شود و بازگشایی آن تمدید نخواهد شد.
 
با بازگشایی دوباره گذرگاه رفح صدها نفر از ساکنان نواز غزه توانستند به منظور مداوای پزشکی و تحصیلی و مسایل انسانی دیگر وارد مصر شوند و صدها نفر از ساکنان غزه که در مصر منتظر بازگشایی این گذرگاه بودند توانستند به غزه بازگردند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcb0wb5wrhbssp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی