تاریخ انتشار۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 287962
نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

وقف برای حوزه های علمیه بهترین نوع وقف است

تنا - استان گلستان
نماینده ولی فقیه در استان گلستان، گفت: وقف انواع و اقسامی دارد و در بسیاری از موضوعات می توان وقف کرد؛ ولی وقفی که در راه حوزه های علمیه صورت گیرد بهترین نوع آن است.
وقف برای حوزه های علمیه بهترین نوع وقف است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، «آیت الله سید کاظم نورمفیدی» در همایش وقف و حوزه های علمیه که در امامزاده نور گرگان برگزار شد، اظهار کرد: وقف می تواند پشتوانه خوبی برای حوزه های علمیه باشد، سیره متقدمین بر این بود که وقتی حوزه علمیه ای تاسیس می شد موقوفاتی را برای پشتیبانی از آن قرار می دادند.

به گفته وی؛ حوزه های علمیه از 60 سال گذشته متکی به دولت ها نبودند و هزینه های خودشان را از محل موقوفات تامین می کردند.

عضو
خبرگان رهبری با اعلام اینکه مروج وقف در تاریخ اسلام خود علما و روحانیون بوده اند، تصریح کرد: کاری که علما و روحانیت انجام می دهند از کار سایر اقشار برتر است.

وی، افزود: اکثر اصناف مثلا پزشکان با جسم انسان سرو کار دارند؛ ولی حوزه های علمیه با روح و جان انسان ها سرو کار دارند و زشتی ها و پلیدی ها را از زندگی انسان دور می کنند.

به گفته وی؛ سهم جسم از انسان بیشتر از 10 درصد نیست و روح انسان بیشترین سهم در زندگی انسان دارد و موج در بین ملت ها ایجاد می کند.

امام جمعه گرگان، خاطر نشان کرد: مستقل از دولت ها بودن از امتیازات علما و روحانیون است و با وقف هایی که برای حوزه ها می شود این استقلال حفظ می شود.

 
https://taghribnews.com/vdcb0zb55rhbw9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی