تاریخ انتشار۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 257569

تظاهرات هزاران نفر در نیویورک در اعتراض به مراسم تحلیف ترامپ

هزاران شهروند آمریکایی از جمله شخصیت های هنری بین المللی در آستانه مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب این کشور در نیویورک تظاهرات کردند.
تظاهرات هزاران نفر در نیویورک در اعتراض به مراسم تحلیف ترامپ
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این تظاهرات که علاوه بر شهردار نیویورک، بسیاری از شخصیت های هنری جهان شرکت داشتند، خواستار مقابله با دیدگاه های نژادپرستانه و ضد محیط زیستی او هستند.

بیل دوبلاسو، شهردار نیویورک پیشتر از مردم خواسته بود از ساعت 6 عصر پنج شنبه به وقت نیویورک  در مقابل هتل بزرگ 'سنترال پارک سوث' نیویورک که متعلق به ترامپ است جمع شوند و اعتراض خود را نسبت به سیاست های تبعیض امیز او اعلام کنند.

وی در این خصوص گفت: ما باید متوجه باشیم که در این کشور هرچه اختلالات صلح‌آمیز بیشتر شود، مسیر برنامه های توسعه نیز بیشتر تغییر می کند. ما باید ترامپ را برای هر اقدامی که به گسترش اختلافات و تنفر نژادی منجر می شود مسئول نگه داریم؛ او هرچه بیشتر تندروی کند، مردم بیشتر مقاومت می کنند و قدرتش را سلب می کنند.

شهردار نیویورک با قرار گرفتن پشت میکروفن با اعلام اینکه اکثریت آرای نیویورک متعلق به دمکرات ها است از شهروندان این شهر خواست برای تحقق یک سیاست توسعه ای ضد تبعیضی و مبارزه با دولت ترامپ قیام کنند.

وی افزود: ترامپ مدعی است که بنیانگذار یک جنبش در آمریکا است، او بداند که ما نیز از امشب جنبشی را علیه او و سیاست های تبعیض آمیزش آغاز می کنیم و تا فردا و فردهای دیگر در سراسر کشور آنرا بسط داده و تا انتها بر آرمان خود باقی خواهیم ماند.

از جمله شرکت کنندگان در تظاهرات نیویورک، روفالو بازیگر سرشناس آمریکایی و بالدوین، هنرمند کهنه کار هالیوود است که از زمان تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا به انحای مختلف اعتراض خود را با آمدن ترامپ جمهوریخواه اعلام کرده بودند.

روفالو قبل از برگزاری این تظاهرات در غرب هتل پنج ستاره ترامپ با صدور اطلاعیه ای نوشت:به واشنگتن پیام می‌دهیم که با سیاست‌های تبعیض‌آمیز ترامپ تا آخرین لحظه مبارزه خواهیم کرد.

مایکل مور نیز خواستار آن شد تا مخالفان ترامپ با تشکیل گروه‌هایی به رفتارهای تبعیض آمیز او سریع واکنش نشان دهند تا کنگره نیز پیام آنها را بشنود و علیه او اقدامات را لازم انجام دهد.

مردم نیویورک زادگاه ترامپ، که هیلاری کلینتون بیشترین آرای آنرا از آن خود کرده بود در این تظاهرات پلاکارت هایی را با خود حمل می کنند مبنی بر اینکه: «تا آخرین روز ریاست جمهوری ترامپ با او مبارزه خواهیم کرد' و 'عدالت و حقوق مدنی برای همه».

بالدوین کمدین معروف آمریکایی نیز با قرار گرفتن پشت میکروفن گفت که به مدت 100 روز به تظاهرات مقاومت در برابر ترامپ ادامه می دهیم.
https://taghribnews.com/vdcb0zb59rhbssp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی