تاریخ انتشار۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۶
کد مطلب : 287764
//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(10)

دیپلماسی وحدت نیاز کنونی جهان اسلام است/علمای کردستانی مشعل داران وحدت در منطقه هستند

تنا - استان کردستان
عضو شورای افتای اهل سنت کردستان بر ضرورت نزدیکی قلوب مسلمین در نقاط مختلف دنیا تأکید کرد و گفت: برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی با محوریت گفت و گو و دیپلماسی بین اقوام و مذاهب اسلامی یکی از مهمترین نیازهای کنونی جهان اسلام است.
دیپلماسی وحدت نیاز کنونی جهان اسلام است/علمای کردستانی مشعل داران وحدت در منطقه هستند
ماموستا محمود مدرس در گفت و گو با خبرنگار تقریب در سنندج اظهار کرد: مبحث تقریب بین مذاهب اسلامی از جمله اموری است که اگر در همه کشورهای اسلامی با جدیت به آن نگریسته شود بسیاری از مشکلات جهان اسلام رفع خواهد شد.

وی افزود: بسیار خرسندیم که در جمهوری اسلامی ایران به موضوع تقریب بین مذاهب اسلامی و ضرورت دیپلماسی وحدت اسلامی توجه ویژه ای شده است و مقام معظم رهبری نیز با رهبری های عالمانه خویش در این مسیر همواره روشنگر بوده اند.

عضو شورای افتای اهل سنت کردستان تصریح کرد: برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی با حضور علما و صاحب نظران جهان اسلام با موضوع وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی می تواند به نزدیکی قلوب مسلمین کمک ویژه ای نماید چرا که هر کدام از این افراد مرجع و تأثیرگذار با نفوذی که بر افکار و اندیشه های مردمان خویش دارند می توانند پیام های این همایش ها و نشست ها را به نقاط مختلف جهان اسلام منتقل کنند.

ماموستا مدرس خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز علمای دینی کردستان در طول تاریخ پر افتخار اسلامی این منطقه همواره مشعل داران وحدت بوده اند و با روشنگری های خویش بر تلطیف فضای عمومی جامعه و احترام به ادیان و مذاهب در کردستان تأثیرویژه ای داشته اند.

این روحانی برجسته اهل سنت کشور در بخشی دیگر از سخنان خود نیز از تلاش های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای برپایی همایش ها و نشست های ملی و بین المللی به منظور تقویت دیپلماسی وحدت در بین امت اسلامی تقدیر کرد و گفت: امید است این همایش ها در نقاط مختلف ایران به ویژه در استان کردستان و به میزبانی این استان نیز برگزار شود و شاهد حضور صاحب نظران و علمای برجسته جهان اسلام در کردستان باشیم.
https://taghribnews.com/vdcb0zb5arhbwzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی