تاریخ انتشار۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 257460

مساله مسلمانان میانمار دیگر یک موضوع داخلی این کشور نیست

تنا
مساله روهینگیا با توجه به پیامدهای منطقه ای دیگر نمی تواند یک موضوع داخلی میانمار محسوب شود و باید برای جامعه بین الملل جای نگرانی داشته باشد.
مساله مسلمانان میانمار دیگر یک موضوع داخلی این کشور نیست
'راملان ابراهیم' دبیر کل وزارت امور خارجه مالزی روز پنجشنبه در آیین گشایش نشست فوق العاده کارشناسان ارشد سازمان همکاری های اسلامی در کوالالامپور برای بررسی وضعیت اقلیت مسلمان روهینگیا، از دولت میانمار خواست به تبعیض علیه این اقلیت پایان دهد و برای بهبود وضعیت آنها اقدام فوری انجام شود.به گزارش ایرنا، دبیر کل وزارت خارجه مالزی در این نشست که با حضور 'عباس عراقچی' معاون وزیر امور خارجه کشورمان، 'مرضیه افخم' سفیر ایران و نمایندگان کشورهای عضو این سازمان در مرکز همایش های شهر کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می شود، تصریح کرد: مساله روهینگیا با توجه به پیامدهای منطقه ای دیگر نمی تواند یک موضوع داخلی میانمار محسوب شود و باید برای جامعه بین الملل جای نگرانی داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد این نشست فوق العاده که عصر امروز با اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری های اسلامی ادامه می یابد راه حل پایداری برای این موضوع بیابد. این مقام مالزیایی هدف اصلی این نشست فوق العاده را درخواست از اعضای سازمان همکاری های اسلامی و جامعه بین الملل برای تلاش های متمرکز به منظور ارائه نگرانی به دولت میانمار جهت متوقف کردن اقدامات تبعیض آمیز علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در استان راخین اعلام کرد.
وی گفت: امیدواریم دولت میانمار اقداماتی برای بهبود شرایط انجام دهد و اجازه ورود کمک های بشردوستانه سازمان همکاری های اسلامی و جامعه بین الملل را صادر کند.
راملان ابراهیم گفت مالزی معتقد است اگراین مساله مورد تمرکز و بررسی قرار نگیرد ظرفیت این را دارد که امنیت و ثبات منطقه را از طریق جریان مهاجران مورد تاثیر قرار دهد.

'عبدالله عالم' معاون دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی نیز در این نشست با انتقاد از کشتار مسلمانان روهینگیا، خواستار اقدام دولت میانمار برای پایان بحران این اقلیت و ارائه مجوزبرای کمک رسانی کشورهای اسلامی به آنها شد.
اجلاس وزرای خارجه 57 کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی عصر پنجشنبه با حضور دکتر 'محمدجواد ظریف' رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان برگزار می شود.
https://taghribnews.com/vdcb0zb5grhbsap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی