تاریخ انتشار۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 156921
دبیر کل مجمع تقریب:

مملکتی که بانوی بزرگ خلقت الگوی اوست باید الگوی جهانیان باشد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بهره گیری از الگوی بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) را ضروری دانست و گفت :مملکتی که بانوی بزرگ خلقت الگوی اوست باید الگوی جهانیان باشد.
مملکتی که بانوی بزرگ خلقت الگوی اوست باید الگوی جهانیان باشد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنانی در همایش بین المللی میلاد فاطمه بانوی مهر ام ابیها(س)، با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد:افتخار ماست که بیت فاطمه جایی است که قلب همه ما در آن می تپد.

وی در ادامه اظهار داشت:این بیتی که خداوند در قرآن کریمش آن را عالی ترین خانه و برترین خانه می داند از آن پاکی می جوشد و به همه جهان از این خانه پاکی اهدا و اعطا می شود و آن خانه، خانه فاطمه(س) است.

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه بیان داشت: خاستگاه نور در زمین و آسمانها چنین خانه هایی است در این خانه ها طهارت و پاکی بنیان نهاده شده و اهل بیت عصمت و طهارت نتیجه آن است.

وی جامعه حقیقی اسلام را جامعه پاکی توصیف کرد که از این بیت بهره گرفته باشد، تصریح کرد:خانه فاطمه(س) پاکی را به جهانیان عطا کرده و ۱۱معصوم از این دامان به جهانیان معرفی شد و امامان معصومی که به جهانیان اعطا شده است.

آیت الله اراکی افزود: اگر دامان فاطمه نبود و حسین فاطمه نبود تقوا و ارزشها در دینا از بین می رفت؛ امروز اگر نامی از خدا و انبیاء و ارزشها برده می شود و عدالت و تقوا و ارزشها همچنان در جامعه بشری مطرح است وامدار دامان فاطمه(س) است.

وی با بیان این که هیچ خانه ای مثل خانه فاطمه(س) شهید پرور نبوده است ، گفت:فاطمه به عنوان الگوی پاکی ها در عالیترین شکل و درجه و در بالاترین مرتبه جلوه گر بوده است و جهانیان باید از این الگو بهره گیرند.

دبیرکل مجمع تقریب در پایان ضمن تقدیر از تلاشهای برگزارکنندگان این همایش ابراز امیدواری کرد اتحادیه جهانی زنان مسلمان در اهداف خود و خصوصا همگرایی زنان مسلمان جهان موفق باشد.

پبوندگزارش تصویری
https://taghribnews.com/vdcb50b88rhbs9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی