تاریخ انتشار۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 212522

محرومیت دختر شیخ علی سلمان از تابعیت بحرینی

مقامات آل خلیفه دختر یک ساله دبیرکل جمعیت وفاق را از حق داشتن شناسنامه و تابعیت بحرینی، محروم کردند.
محرومیت دختر شیخ علی سلمان از تابعیت بحرینی
به گزارش خبرگزری تقریب(تنا)"علیاء رضی" همسر شیخ علی سلمان دبیر کل جمیت وفاق بحرین، روز گذشته در صفحه کاربری خود در شبکه ارتباط اجتماعی توئیتر نوشت: امروز تولد یک سالگی دخترم ساره است، در حالی که از پدرش دور مانده و به علت بازداشت پدر از اخذ تابعیت بحرین نیز محروم شده است.

رضی  افزود: وضعیت دخترم ساره مانند وضعیت بسیاری از کودکانی است که بدون هیچ جرم و گناهی، از حق تابعیت بحرین محروم مانده‌اند، درحالی که به موجب همه پیمان‌های بین‌المللی حق برخورداری از تابعیت امری تضمین شده و محرومیت کودکان ما از آن غیرقابل توجیه است و یک تخلف و جنایت به شمار می‌آید.

همسر شیخ سلمان همچنین از کودکانی نام برد که به دنبال لغو تابعیت پدرانشان به سبب مسائل سیاسی یا حبس آنها، از داشتن تابعیت و صدور شناسنامه که ابتدایی‌ترین حق آنهاست، محروم شده‎اند.

این درحالی است که مرکز نظارت حقوق بشر بحرین، آزادی کودکان بازداشت شده بحرینی را که شمار آن‌ها به 347 نفر می‌رسد، خواستار شده است؛ این مرکز همچنین از رژیم آل خلیفه خواسته است، به کودکان بحرینی که سلب تابعیت شده‌اند و یا پس از صدور احکام قضایی علیه پدرانشان از تابعیت بحرین محروم مانده‌اند، تابعیت بحرینی داده شود.
 
https://taghribnews.com/vdcb55b55rhb8sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی