تاریخ انتشار۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 242420

تأکید علمای شیعه و سنی لبنان بر توقف جنایات در یمن و بحرین

تجمع علمای مسلمان لبنان بر لزوم توقف جنایات عربستان و آل خلیفه علیه ملت های یمن و بحرین تأکید کرد و جهان اسلام را نسبت به تعرض های رژیم صهیونیستی برحذر داشت.
تأکید علمای شیعه و سنی لبنان بر توقف جنایات در یمن و بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از المنار، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای به بررسی آخرین تحولات کشور و منطقه پرداخت و تصریح کرد: دشمن صهیونیستی از مشغول شدن جهان عرب و اسلام به جنگ در سوریه، عراق، یمن و لیبی استفاده می کند و به تعرض علیه مسجد الاقصی، شهرک سازی، تخریب منازل و تجاوز به خاک لبنان می پردازد.
 
این تجمع افزود: رژیم صهیونیستی در روستای الغجر و مزارع شبعای لبنان در حال انجام اقدامات غیرقانونی است لذا وزیر خارجه لبنان باید علیه این رژیم به سازمان ملل شکایت کند. گرچه این شکایت بی فایده است اما نباید نسبت به این تجاوزها سکوت اختیار کرد.
 
علمای شیعه و سنی لبنان، مقاومت را تنها راه ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی توصیف کردند و افزودند: متأسفانه شاهد سکوت جهانیان نسبت به توهین روزانه صهیونیست ها علیه حقوق ملت فلسطین هستیم و در حالی که اکثر مسلمانان از ورود به مسجد الاقصی محرومند شهرک نشینان صهیونیست به این مسجد تعرض می کنند.
 
این علمای لبنانی همچنین بمباران بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن از سوی عربستان را محکوم کرده و اظهار داشتند: ادامه بمباران علیه ملت یمن سبب بی نتیجه ماندن مذاکرات در کویت می شود و جامعه جهانی باید اقدامات فوری برای پایان کشتار در این کشور انجام دهد.
 
در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به گذشت بیش از 60 روز از تحصن مردم بحرین در برابر منزل شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور آمده است: دولت بحرین همچنان به اقدامات ظالمانه علیه ملت بحرین ادامه می دهد. ما از این دولت می خواهیم با معارضان به گفت وگو بنشیند تا به راه حل اساسی دست یابند و همه زندانیان سیاسی از زندان آزاد شوند.
 
https://taghribnews.com/vdcb55b5grhbaap.uiur.html
مرجع : رسانیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی