تاریخ انتشار۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 252320

اظهارات جنجال برانگیز مقام استرالیایی علیه مهاجران لبنانی

اظهارات وزیر مهاجرت استرالیا در پارلمان استرالیا علیه مهاجران مسلمان لبنانی، جنجال برانگیز شد.
اظهارات جنجال برانگیز مقام استرالیایی علیه مهاجران لبنانی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اظهارات "پیتر داتون" وزیر مهاجرت استرالیا در زمان پرسش و پاسخ پارلمان این کشور در دوشنبه هفته گذشته جنجال برانگیز شد. وی گفت: دولت "مالکوم فریزر" نخست وزیر اسبق استرالیا با آوردن تعدادی از پناهندگان لبنانی به استرالیا در دهه 1970 تصمیم اشتباهی گرفته است.
 
به نوشته روز سه شنبه تارنمای "اس.بی.اس"، داتون در این جلسه رسمی پارلمان گفته است: بر اساس اطلاعی که من دارم، از مجموع 33 نفری که به جرائم مرتبط با تروریسم در این کشور متهم شده اند، 22 نفر از این افراد از پیشینه نسل دوم یا سوم مسلمانان لبنانی هستند.
 این درحالی است که چند روز پس از این انتقادها، داتون از اظهارات خود دفاع کرد و گفت: من از این اظهارات عقب نشینی نمی کنم. اکثریت لبنانی های مقیم استرالیا افرادی قانونمدار، سختکوش، خوب و درست هستند که توسط عده ای کوچک در داخل جامعه خود که کارهای نادرستی انجام می دهند، لکه دار می شوند و من این موضوع را به وضوح عنوان کردم.
 
جنجال بر سر جامعه مسلمانان لبنان در استرالیا از هفته گذشته کلید خورد و "آنه علی" نماینده مسلمان مجلس فدرال استرالیا نیز مدعی شد پس از سخنان وزیر مهاجرت تهدید به مرگ شده است.  سناتور "پت دادسون" از حزب کارگر استرالیا نیز وزیر مهاجرت را مقصر این تهدید قلمداد کرد.
وزیر مهاجرت استرالیا پیش از این نیز مهاجران لبنانی در این کشور را با جرائم تروریستی مرتبط دانسته بود.
 
https://taghribnews.com/vdcb55b5grhbsfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی