تاریخ انتشار۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 234528
سخنگوی وزارت خارجه عراق:

عربستان درباره حمایت مالی از داعش توضیح دهد

سخنگوی وزارت خارجه عراق، ادعای اخیر سعودی‌ها مبنی بر اینکه نیروهای داوطلب مردمی عراق، عامل افزایش حمایت مالی از گروه تروریستی داعش بوده است را محکوم کرد.
عربستان درباره حمایت مالی از داعش توضیح دهد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "احمد جمال" سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد: بغداد منتظر توضیح ریاض در خصوص اظهارات اخیر سخنگوی وزارت کشور عربستان درباره تشکیل کمپین‌های حمایت مالی از داعش است.

احمد جمال افزود: تشکیل این کمپین‌ها در عربستان، نقض صریح قطعنامه‌های شورای امنیت محسوب می شود و به اصل احترام متقابل و همسایگی دو کشور آسیب می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های حقیقی برای ریشه‌ کن کردن گروه‌های تروریستی در گرو خشکاندن منابع مالی داعش است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین اظهارات سخنگوی وزارت کشور عربستان را تعدی به الحشد الشعبی به عنوان یک نهاد رسمی عراق دانست که با دستور فرماندهی نیروهای مسلح و حمایت مالی حکومت عراق فعالیت می کند.

"منصور الترکی" سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی، پنجشنبه گذشته ادعا کرده بود که مشارکت الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی شهر فلوجه، مسیر کمک‌های مالی برای گروه تروریستی داعش را هموار کرده است.
الترکی همچنین افزود: عربستانی ها در حمایت از پناهجویان به دلیل اقدامات انتقام‌جویانه  الحشد الشعبی به کمک‌های مالی به داعشی‌ها روی آورده اند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی تأکید کرده بود که ریاض نمی تواند احساسات مردم را کنترل و کمپین‌های مالی را که بنام‌های مختلف ازجمله کمک به کودکان فلوجه فعالیت می‌کنند، جمع کند.
https://taghribnews.com/vdcb5ab5wrhbfsp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی