تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 253022

بازداشت 25 متهم به فعالیت های تروریستی در مسکو

ماموران امنیتی روسیه در ادامه عملیات یکپارچه و هماهنگ ضدتروریستی موفق به بازداشت 25 متهم به فعالیت های تروریستی و افراط گرایی در مسکو و شهرهای اطراف پایتخت این کشور شدند.
بازداشت 25 متهم به فعالیت های تروریستی در مسکو
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه به همراه نیروهای ویژه ضد تروریستی وزارت کشور، سه شنبه شب 25 متهم را در مناطق مختلف پایتخت و همچنین شهرهای مختلف استان مسکو بازداشت و روانه زندان کردند.
 
بنا بر این گزارش، همکاری های گسترده و نزدیک سازمان های اطلاعاتی سبب شد، زمینه شناسایی افراد مظنون فراهم شود که در جریان عملیات ضد تروریستی شبانه به دام افتادند.
 
تاکنون بیشترین وابستگی افراد بازداشت شده در روسیه مرتبط یا عامل فعالیت تروریستی به ویژه گروه داعش، شهروندان چند کشور آسیای میانه و همچنین اتباع روسی از منطقه قفقاز اعلام شده اند.
 
اویل ماه جاری نیز ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه 27 افراط گرای طرفدار یک گروه مسلح را در منطقه ولگای این کشور دستگیر کردند.
 
همچنین 27 آبان، ماموران امنیتی پنج متهم مرتبط با داعش را در این کشور دستگیر کردند که سبب شد شمار اعضای بازداشتی و کشته شده این گروه تروریستی در پنج روز به بیش از 20 نفر برسد.
 
از بازداشت شدگان مواد منفجره، بمب آماده کارگذاری، چند قبضه اسلحه خودکار و نیز سلاح ویژه تک تیراندازی به دست آمد.
 
روسیه با توجه به تهدیدهای تروریستی ناشی از اوضاع خاورمیانه، حضور حدود دو هزار شهروند خود به ویژه از منطقه قفقاز از جمله چچن در صفوف تروریست ها در سوریه و عراق و خطر بازگشت آنان، تدابیر امنیتی گسترده ای را به اجرا گذاشته است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcb5fb55rhbsgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی