تاریخ انتشار۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 263724

رئیس‌جمهور مستعفی یمن محکوم به اعدام شد

دادگاهی در یمن عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و مورد حمایت عربستان سعودی، و شش نفر از نزدیک‌ترین دستیارانش را به اتهام خیانت و سوء استفاده از قدرت به اعدام محکوم کرد.
رئیس‌جمهور مستعفی یمن محکوم به اعدام شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دادگاه ویژه جنایتکاران، روز گذشته  این حکم را علیه هادی، ریاض یاسین، وزیر خارجۀ پیشین و همچنین عبدالعزیز جابری، وزیر پیشین امور خدمات و بیمه یمن، صادر کرده است.

"احمد عوض بن مبارک" سفیر پیشین یمن در آمریکا، علی حسن الاحمدی، رئیس سابق دستگاه اطلاعات امنیتی، عبدالوهاب الانسی، معاون سابق حزب الاصلاح و همچنین عضو ارشد سازمان مردمی اتحاد ناصری یمن چهار نفر دیگری هستند که حکم اعدام علیه آن‌ها صادر شده است.

رژیم آل سعود از فروردین 1394 به منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، یمن را هدف حمله قرار داده است.

مرکز حقوقی یمن در امور حقوق بشر و توسعه که یک گروه ناظر مستقل است، شنبه اعلام کرد که در حملات عربستان سعودی به یمن بیش از 12 هزار و چهل نفر کشته و بیش از  20 هزار نفر مجروح شده‌اند.

به گفته این مرکز، در حملات عربستان سعودی به یمن همچنین در مجموع 757 خانه و مؤسسه،111 دانشگاه،271 کارخانه و یک هزار و 520 پل و جاده تخریب‌ شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcb5fb5arhb0zp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی