تاریخ انتشار۶ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 27012
آيت‌الله تسخيری در نشست هم‌انديشی ايران و مالزی گفت:

قرآن کريم کتاب منطق و عقلانيت است

نشست هم‌انديشی علما و انديشمندان ايران ومالزی به منظور تضارب آراء و تقارب انديشه‌ها و وحدت انديشمندان و مسلمانان دو کشور با حضور آيت‌الله تسخيری دبيرکل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی در مالزی برگزار شد.
قرآن کريم کتاب منطق و عقلانيت است
به گزارش خبرگزاری تقریب، در اين نشست که با حضور دکتر زاهدی سفير جمهوری اسلامی ايران و جمعی از علما و اساتيد دانشگاه‌های مالزی برگزار شد، آيت‌الله تسخيری دبيرکل مجمع ضمن محکوم کردن اهانت به اسلام و قرآن کريم گفت: قرآن کتاب منطق و عقلانيت است و اهانت به آن توهين به عقلانيت، توهين به قريب ۲ ميليارد مسلمان و مقدسات آنهاست.
وی افزود: آزادی انديشه در اسلام مطرح می‌شود اما به معنای توهين به شخصيت افراد نيست پس اهانت به قرآن کريم توهين به کرامت مسلمانان است و از آن جايی که وحدت مسلمانان در کتاب و سنت امری غيرقابل انکار است هيچ مسلمانی اين تعدی و بی‌احترامی را برنمی‌تابد.
دبيرکل مجمع با بيان اينکه مطالعه قرآن، سنت و شريعت اسلام، هر عقل سليمی را متوجه تأکيد اسلام بر عقلانيت، اجتهاد و گفتگوی منطقی می‌کند، تصريح کرد: قرآن کريم راهنماست و هدايت انسان را با آشکار کردن مسير حقيقت و سعادت ميسر می‌سازد و بر تقارب آرا و گفت‌و‌گوی عقلانی و منطقی تأکيد می‌کند.
آيت الله تسخيری در ادامه با اشاره به اينکه تقريب ميان مذاهب اسلامی با حمايت علمای همه مذاهب اسلامی در قاهره آغاز شد، تصريح کرد: امام خمينی(ره) بنيانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و ديگر علما و انديشمندان ايرانی نيز به تقريب مذاهب اعتقاد ويژه‌ای دارند.
در حاشيه اين نشست آيت‌الله تسخيری دبيرکل مجمع با شيخ عبد‌الحليم عبدالقادر رئيس و اعضای جمعيت العلمای مالزی ديدار و پيرامون مسائل جهان اسلام، وحدت اسلامی و روابط فيمابين گفتگو کردند.
در اين ديدار به پيشنهاد رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در مالزی و موافقت دبيرکل مجمع، آقايان شيخ عبدالحليم عبدالقادر رئيس جمعيت العلمای مالزی و شيخ عبدالغنی شمس‌الدين به عضويت مجمع عمومی مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی درآمدند.

https://taghribnews.com/vdcb5gb5.rhbz8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی