تاریخ انتشار۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 270429
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان:

عجز کشورهای غربی در برابر اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) به عینه مشهود بود

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان، گفت: امام خمینی (ره) از اندیشه سیاسی بالایی برخوردار بودند به گونه ای که حتی اندیشمندان و سیاسیون کشورهای غربی در برابر قدرت ایشان اعلان عجز کرده بودند.
عجز کشورهای غربی در برابر اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) به عینه مشهود بود
«حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل عامری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گرگان، اظهار کرد: عده ای گمان می کردند که امام و روحانیت از ساختن جامعه پس از انقلاب عاجز هستند و نیاز به کارشناسان فنی خواهد بود.

به گفته وی؛ امام  با مایوس کردن روشن فکرها و کارشناسان فنی مهارت خود را برای رهبری مردم و شکست ضد انقلاب ها نشان داد.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان با یادآوری استفاده امام از عنصر زمان در رابطه با انقلاب سفید شاه و انجمن های ایالتی و ولایتی، تصریح کرد: ایشان اجازه ندادند دشمن به خواسته های خود برسد؛ لذا کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد ما تصمیم گیری می کنیم؛ اما امام خمینی با یک سخنرانی همه را به هم می ریزد.

وی، افزود: امام خمینی (ره) در دوره اول رهبری بعد از انجمن های ایالتی و ولایتی در سال 1341  با سخنرانی معروف روز عاشورا علیه شاه و توجه دادن مردم به جنایات رژیم دستگیر و زندانی شدند.

به گفته وی؛ حضرت امام خمینی
(ره) پس از آزادی خود در 4 آبان سال 1343 با سخنرانی که علیه کاپیتولاسیون در قم مطرح می کنند باعث می شود تا مجددا دستگیر شوند و در 13 آبان سال 1343 به ترکیه تبعید شوند.

حجت الاسلام عامری با تاکید بر تصمیم گیری قاطع امام درباره مسائل، عدم سازش و راه تحقق اهداف انقلاب، ابراز کرد: لیبرال ها به دنبال وادار کردن امام به اتخاذ سیاست معتدل تر و گام به گام بودند که امام آن را خنثی کرد و فرمود که شاه باید برود و با رای مردم جمهوری اسلامی برقرار شود.

وی، افزود: در زمانی که امام خمینی (ره) در پاریس اقامت داشتند و از کهولت سن برخوردار بودند روزانه در چندین مصاحبه مطبوعاتی و تلویزیونی شرکت کرده و به سئوالات گوناگون پاسخ می دادند.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان، رهبری دوره چهارم امام را از حساس ترین دوره انقلاب در رابطه با حکومت اسلامی دانست و گفت: امام به عنوان رهبر معنوی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی مسئولیت حکومت اسلامی را برعهده داشتند که می بایست کشتی هیجان زده انقلاب را به ساحل آرامش و سکون هدایت می کردند.

وی، ادامه داد: با توجه به اینکه قدرت سیاسی و نظامی طاغوت سقوط کرده بود؛ اما امکان هرج و مرج وجود داشت، لذا هرگونه بی دقتی و غفلت موجبات انحرافات را ایجاد می کرد.

به گفته وی؛ شعارهایی که ایشان در انقلاب خود مطرح می کردند همه اقشار و افراد جامعه را در بر می گرفت.
 
https://taghribnews.com/vdcb5gb59rhbzap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی