>> شهادت غیرنظامیان سوری بر اثر بمباران جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : 285720

شهادت غیرنظامیان سوری بر اثر بمباران جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی

رسانه‌های سوری اعلام کردند، در پی حملات هوایی ائتلاف به سرکردگی آمریکا، ۹ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.
شهادت غیرنظامیان سوری بر اثر بمباران جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خبرگزاری دولتی سوری سانا اعلام کرد:حملات جنگنده‌های ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا بار دیگر به کشته شدن غیرنظامیان منجر شده است.

در پی حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در حسکه، 9  غیرنظامی از جمله یک خانواده 6 نفره عراقی که از خشونت‌های عناصر گروه تروریستی داعش در موصل به این منطقه گریخته بودند، جان خود را از دست دادند.

این خبرگزاری به نقل از چند منبع افزود: ائتلاف آمریکایی دست به چند حمله هوایی در 3 روستا در نزدیکی مرز عراق زده است که به خسارت‌های مالی بسیاری انجامیده است.

ائتلاف آمریکایی بارها متهم به کشتار غیرنظامیان در حملاتی شده است که آن را در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش می‌خواند.

روز گذشته، دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد ائتلاف به سرکردگی آمریکا در 2 حمله هوایی در نزدیکی رقه در ماه مارس سال جاری میلادی، دستکم 84 غیرنظامی، از جمله 30 کودک، را به قتل رسانده است.

روز 17 سپتامبر، خبرگزاری سانا اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در عملیات خود در نزدیکی دیر الزور، موجب کشته شدن 12 غیرنظامی شده اند.

در ماه اوت، دولت سوریه ائتلاف به سرکردگی آمریکا را مسؤول استفاده از بمب فسفر در رقه دانست.

همچنین، روز چهارم ماه اوت سال جاری میلادی، این ائتلاف در گزارشی اعلام کرد که از آغاز عملیات علیه داعش در سوریه و عراق در سال 2017 تا کنون، در حملات ائتلاف آمریکایی دست کم 624 غیرنظامی به طور سهوی کشته شده اند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcb5sb5grhbwzp.uiur.html
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی