تاریخ انتشار۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۶
کد مطلب : 298122
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان:

آمریکا و اسرائیل «بازی خطرناکی» را آغاز کرده‌اند/ منطقه آمادگی اختلاف و تفرقه‌ی بیشتر را ندارد

مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته اهل‌سنت زاهدان، تصمیم ترامپ مبنی بر شناسایی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را «بازی خطرناک» توصیف کرد و در خصوص عواقب این تصمیم به آمریکا و اسرائیل هشدار داد.
آمریکا و اسرائیل «بازی خطرناکی» را آغاز کرده‌اند/ منطقه آمادگی اختلاف و تفرقه‌ی بیشتر را ندارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مولوی عبدالحمید در این مراسم اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا صراحتاً اعلام کرده است که بیت‌المقدس پایتخت اسرائیل خواهد بود و سفارت آمریکا به این شهر مقدس منتقل می‌شود، این‌ درحالی‌ست که هیچ‌کدام از رؤسای جمهور آمریکا تا کنون جرأت اتخاذ چنین تصمیمی را نداشته‌اند.
 
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان اعلام اخیر ترامپ را «آرزوی دیرینه اسرائیل» دانست و خاطرنشان کرد: تعیین بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل از آرزو‌های دیرینه رژیم اشغالگر، متجاوز و تروریستی صهیونیستی است، اما در طول تاریخ نه رژیم صهیونیستی و نه آمریکا جرأت اعلام صریح این آرزو را نداشته‌اند. ولی از آنجایی‌که آقای ترامپ انسان بی‌تدبیر و کم‌عقلی است به‌خودش اجازه این اقدام ناشایست را داده است.
 
عبدالحمید این تصمیم را «شوم» دانست و گفت: تصمیم ترامپ حادثه‌ای ناگوار، تکان‌دهنده‌ و شوم است، زیرا منطقه سال‌هاست در آتش جنگ و ناامنی می‌سوزد و آمادگی اختلاف و تفرقه‌ی بیشتر را ندارد، بلکه بیش از هر زمان دیگری نیاز به امنیت و آرامش دارد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: رئیس‌جمهور و سایر سیاستمداران آمریکا بدانند که این تصمیم ترامپ سبب وحدت، انسجام و بیداری جهان اسلام خواهد شد.
امت اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شود، زیرا دشمنان اسلام می‌خواهند قبله اول مسلمانان را برای همیشه تصاحب کرده و عبادتگاه خودشان را در آنجا بنا کنند؛ در این‌صورت در بیت‌المقدس دیگر جایی برای مسلمانان نخواهد بود که در آنجا به عبادت و نیایش بپردازند. اگر مسلمانان در مقابل دشمنان‌شان ید واحد نباشند قبله اول را از دست خواهند داد.
https://taghribnews.com/vdcb5wb55rhb98p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی