تاریخ انتشار۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 168621
معاون مفتی سوریه در گفتگو با تقریب:

حمایت از فلسطین وظیفه ای بر دوش علمای امت اسلامی است

تنا – اختصاصی
معاون مفتی سوریه با تاکید بر لزوم همگرایی علمای امت اسلامی برای حمایت از مقاومت در فلسطین، حمایت از فلسطین را وظیفه ای بر دوش هه علمای امت اسلامی توصیف کرد.
حمایت از فلسطین وظیفه ای بر دوش علمای امت اسلامی است
شیخ علاء الدین زعتری در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) در حاشیه برگزاری همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با تاکید بر این مسئله، تشکیل اتحادیه علمای مقاومت در این همایش را مبارک و کاربردی دانست.
 
وی با بیان این که علما و روحانیون الگوی جامعه هستند، اظهار داشت: تاثیر بیشتر علما در مسئله مقاومت اسلامی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی می تواند علاوه بر انسجام بیشتر بین پیروان مذاهب اسلامی، در تاثیرگذاری بیشتر نقش آفرین باشد.
 
معاون مفتی سوریه در ادامه در پاسخ به این سوال که منشاء پیدایش گروههای تکفیری چه بوده، بیان داشت: بی شک این گروهها توسط رژیم صهیونیستی و برای تضعیف جبهه مقاومت شکل گرفتند و در اجرای این هدف تاحدودی موفق شدند.
 
وی با اشاره به موفقیتهای اخیر ارتش سوریه در سرکوب تکفیریها بیان داشت:سوریه با حمایتهای همه جانبه جمهوری اسلامی ایران توانست به موفقیتهای بسیاری دست یابد و بسیاری از دیدگاههای موافق با این گروهها اخیرا تغییر یافته و بسیاری از آنها به ماهیت واقعی این گروهها پی برده اند.
 
شیخ علاء الدین زعتری در ادامه با تاکید بر لزوم نهادینه شدن تقریب در بین قلوب مسلمانان، تاکید کرد: تنها با حرف نمی توان وحدت اسلامی و تقریب مذاهب را در بین مسلمانان رواج داد، بلکه باید در عمل نیز به این کار اقدام کرد که برای این کار پرهیز از سخنان فتنه انگیز مذهبی، عدم توهین به مقدسات مذاهب و ادیان و فرهنگ دیگر و پذیرش عقاید یکدیگر باید مورد اهتمام باشد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcb5wb88rhb00p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی