تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰:۱۶
کد مطلب : 277125
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

مبارزه‌ با رژیم صهیونیستی برای همه‌ دنیای اسلام واجب و لازم است

تنا - استان گلستان
امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با اشاره به مظلومیت و آوارگی ملت فلسطین، مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را برای همه دنیای اسلام واجب و لازم دانستند.
مبارزه‌ با رژیم صهیونیستی برای همه‌ دنیای اسلام واجب و لازم است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه اهل سنت قازان قایه، گفت: متاسفانه یکی از خطرهای بزرگی که امروز دنیای اسلام را تهدید می کند، کم‌ رنگ کردن و به فراموشی سپردن مسئله‌ مهم فلسطین است، این کاری است که دارد انجام می گیرد.

«آخوند ناصر قزل» در نماز جمعه این هفته دهستان قازان قایه، اظهار کرد: بعضی از کشورهای مسلمان جوری حرف می زنند و عمل می کنند که قضیه‌ فلسطین نادیده گرفته و به فراموشی سپرده شود.

به گفته وی؛ این سهل انگاری برخی حکومت های اسلامی خطر بزرگی است که آینده فلسطین را تهدید می کند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفانی قازان قایه با اذعان بر اینکه فلسطین مسئله‌ نخست دنیای اسلام است، تصریح کرد: یک کشور اسلامی، یکسره غصب شده است؛ بحث یک سرزمین کوچک یا یک شهر یا یک روستا نیست، بحث یک کشور است؛ یک ملت از خانه‌ خود بیرون رانده شده است.

مسجد الاقصی متعلق به کشورهای اسلامی است

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: مسجد الاقصی و فلسطین متعلق به امت اسلامی است و همه باید از آن دفاع کنند.

«آخوند عبدالرحمان کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: حملات اخیر نظامیان اشغالگر قدس به این مکان مقدس به علت اهمال و کوتاهی برخی از کشورهای اسلامی و ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی است.

به گفته وی؛ مسجد الاقصی سومین مسجد مقدس مسلمانان است و مکان عروج پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) است.

مدرس مدرسه علوم دینی قبا بندر ترکمن با اشاره به نزدیک بودن میلاد امام رضا(ع)، تصریح کرد: امام رضا (ع) مختص یک ملت نیست؛ بلکه به همه مسلمین تعلق دارد.

وی، افزود: اهل سنت با عشق و اردات خاصی که به آن حضرت دارند اسم فرزندان خود را رضا می گذارند و برای زیارت ایشان به مشهد مقدس می روند.

به گفته وی؛ تکریم و محبت به اهل بیت و فرزندان رسول الله (ص) مخصوصا ثامن الحجج (ع) بین اهل سنت جایگاه ویژه ای دارد.

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن با اذعان بر اینکه انجام فریضه حج تمتع از اعمال بزرگ اسلام است، گفت: این عمل از خیرات حسنه دین مبین است که جایگزین دیگری ندارد.

تحقق جامعه الهی هدف از تعلیم و تربیت فرزندان است

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: آماده سازى فرزندان براى زندگى در اجتماع و تحقق جامعه الهى از اهداف تعلیم و تربیت صحیح فرزندان است.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی با اشاره به هفته کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، اظهار کرد: فرزندان گل های زندگی هستند خداوند به هر كه بخواهد پسر می بخشد به هر خواست دختر عطا می کند؛ اما دختر از خیرات فرزندان است.

به گفته وی؛ دین مبین اسلام به تربیت صحیح فرزندان مخصوصا به تربیت دختران اهتمام ویژه ای قائل شده است؛ زیرا آنها در آینده مادران جامعه اسلامی خواهند بود.

وحدت و امنیت از نعمت های بزرگ الهی است

خطیب جمعه اهل سنت کلاله، گفت: ملتی که وحدت و همدلی بین خودشان را حفظ کنند از نعمت امنیت و آسایش برخوردار می شوند.

«آخوند صفر قزاقی» در نماز جمعه این هفته کلاله، اظهار کرد: امروز ایران بهترین کشور از لحاظ وجود امنیت و وحدت در جهان است در حکومت دینی ایران همه حق رای و اظهار نظر دارند و پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین کشورها فاقد امنیت و آسایش برای شهروندان خوداند.

اتحاد و انسجام مسلمانان مانع فشار اسرائیل بر فلسطینیان می شود

امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: مسلمانان با اتحاد و انسجام مانع اعمال فشار بیشتر و اشغال گری اسرائیل شوند.

«مولوی محمد حسین گرگیج» در خطبه های نماز جمعه این هفته آزادشهر، اظهار کرد: مسلمانان و سران کشورهای اسلامی در جهت حمایت از مردم تحت ستم فلسطین از هیچ کمکی فرو گذاری نکنند.

به گفته وی؛ همه جنایات رژیم صهیونیستی و مخصوصا جنایت اخیرش در بستن درب های مسجد الاقصی به روی فلسطینیان محکوم است و هر چه زودتر آن مکان مقدس را بر روی مسلمانان باز نگه دارد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش، خاطر نشان کرد: نظام سلطه و کشورهای غربی با آوردن رژیم اشغالگر قدس به خاورمیانه درصدد ضربه زدن و ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند؛ ولی بدانند که امت اسلامی نقشه های آنان را خنثی می کند.
 
https://taghribnews.com/vdcb5zb5srhbz8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی