>> کردها 6 روستا در منبج را به ارتش سوریه تحویل دادنداستقرار نیروهای آمریکایی در غرب شهر | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 262112

کردها 6 روستا در منبج را به ارتش سوریه تحویل دادند/استقرار نیروهای آمریکایی در غرب شهر

شورای نظامی منبج اعلام کرد که نیروهای سوریه دموکراتیک شش روستا را در حومه منبج به ارتش سوریه تحویل داده‌اند؛ ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که برای اجتناب از درگیری در این منطقه، نیروهایی به غرب منبج می‌فرستد.
کردها 6 روستا در منبج را به ارتش سوریه تحویل دادند/استقرار نیروهای آمریکایی در غرب شهر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شرفان درویش" سخنگوی شورای نظامی منبج گفت: نیروهای دولتی سوریه بر بخشی از مناطق حومه غربی شهر منبج که در خط تماس با نیروهای ارتش آزاد سوریه است، تسلط یافتند.

وی گفت: براساس توافقی که میان دو طرف با میانجیگری روسیه حاصل شده، نیروهای سوریه دموکرات شش روستا را به ارتش سوریه تحویل دادند.

اخیرا اخباری دیگری نیز منتشر شد، مبنی بر اینکه نیروهای سوریه دموکرات چند روستا را در غرب منبج به ارتش سوریه تحویل داده‌اند، اما صحت این اخبار در میان تکذیب و تأیید طرف‌های مختلف در هاله‌ای از ابهام ماند.

حومه شمالی حلب شاهد عملیات نیروهای سپر فرات با حمایت ترکیه است؛ ترکیه پیشتر تهدید کرده بود که در صورت عقب‌نشینی نکردن کردها از منبج به آن‌ها حمله می‌کند.

در همین راستا، "جف دیویس" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تعداد اندکی از سربازان آمریکایی در غرب منبج مستقر می‌شوند تا مانع برخورد خشونت‌آمیز میان نیروهای ترکیه و روسیه و نیروهای دیگر شوند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در آنجا حضور دارند تا به ترکیه اطمینان بدهند که منبج تحت سیطره نیروهای غالبا عرب تحت فرمان شورای نظامی منبج است و تروریست‌های داعش در این شهر نیستند؛ این مأموریت جدید آمریکاست.

از سوی دیگر ارتش سوریه در شرق حلب پیشروی کرد و به شهر استراتژیک الخفسه در غرب رودخانه فرات نزدیک شده‌ است.
 
https://taghribnews.com/vdcb85b55rhb08p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی