تاریخ انتشار۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 261113
امام جمعه گرگان:

دشمن در جهت فراموشی مظلومیت شدید فلسطین تلاش می کند

تنا - گلستان
امام جمعه گرگان، گفت: تمام تلاش استکبار و اسرائیل و اربابان آن ها این است که مردم دنیا مظلومیت شدید فلسطین را فراموش کنند.
دشمن در جهت فراموشی مظلومیت شدید فلسطین تلاش می کند
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «آیت الله سید کاظم نورمفیدی» در خطبه های نماز جمعه شهر گرگان، اظهار کرد: در تاریخ سابقه ندارد ملتی را از وطن و مسکن خود بیرون کرده اند و اختیار را از او گرفته اند، عده ای هم از اطراف دنیا جمع شده اند و اختیار این کشور را دست گرفته اند. به گفته وی؛ در عصر حاضر ملت فلسطین مظلوم ترین کشور در بین ملل جهان است.
نمایند ولی فقیه در گلستان با اشاره با برگزاری اجلاسیه حمایت از انتفاضه ملت فلسطین در تهران، ابراز کرد: در تهران اجلاسیه بسیار مهم و با شکوهی برگزار شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم شخصا در این اجلاسیه حضور پیدا کردند و مطالب بسیار مهمی را مربوط به جهان اسلام بیان فرمودند.
وی، افزود: مساله ای که رهبری فرمودند این است که برخی تلاش دارند تا ثابت کنند مقاومت و ایستادگی دربرابر ظلم اسرائیل فایده ندارد و می خواهند بگویند مقاومت به درد نمی خورد و باید با هم کنار آمد.
به گفته وی؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی این بساطی که آن ها در منطقه ایجاد کرده اند برای این است که توجه دنیا از فلسطین به سمت دیگر جلب شود.
آیت الله نورمفیدی با یادآوری اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل در چند جنگ علیه دولت های عربی منطقه پیروز شد گفت  اما مقابل حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با سرشکستی ناچار شد جنوب لبنان را رها کند و از آن زمان تا کنون هم جرات نکرده به لبنان حمله کند.
وی ادامه داد: اسرائیل حتی در مقابل مردم مظلوم غزه هم نتوانست پیروز شود و این ها نشانگر این است که طرحِ «ناموفق جلوه دادن مقاومت» بی پایه و اساس است، شکست های اسرائیل نشان داد اگر ملتی اراده کند و مقابل ظلم بایستد پیروز می شود، نشانه های افول رژیم اسرائیل هم نمایان شده گرچه ملت ها هنوز به بیداری کامل نرسیده اند.
به گفته وی؛ اجلاسیه ای هم در مونیخ برگزار شده و ایران را کشوری که طرفدار تروریسم است معرفی کرده اند، به کلام حضرت علی (ع) «دیکتاتور عقلش را از دست می دهد»، آن ها خودشان در منطقه جنگ راه انداخته اند و به جان کشورها افتاده اند، حال اگر ایران از مظلومیت کشورها دفاع کند که وظیفه دینی ما است تروریست خوانده می شود. 
عضو خبرگان رهبری، اخلاق را مهمترین مبنای زندگی انسان دانست و گفت: زندگی برخی از انسان ها هیچ مبنای اخلاقی ندارد؛ اما بعضی هم هستند که زندگی آن ها مبنای اخلاقی دارد؛ آن ها دروغ نمی گویند، همیشه امین هستند، وفای به عهد دارند و خلف وعده نمی کنند.
وی، افزود: حضرت علی (ع) در مورد زبان هم توصیه دارند و می فرمایند که در زندگی خود یک زبان داشته باشید و کلام شما فراز و نشیب نداشته باشد و همچنین یکسان با مردم حرف بزنید، نکته دوم حضرت هم این است که تا می توانید زبان خود را حفظ کنید. آدم هایی که دو زبان داشته باشند مقابل شما یک چیز می گویند و پشت سر شما چیز دیگر بیان می کنند.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه زبان و درستی آن کلید اخلاق است، تصریح کرد: اگر زبان درست باشد اخلاق هم درست می شود، البته این بدان معنی نیست که اصلا حرف نزد؛ ولی باید مراقب بود زیرا زبان صاحب خود را به پرتگاه می برد.
وی، ادامه داد: امروز جامعه ما بیشترین ضربه را از زبان می خورد؛ زیرا زبان ها در اختیار آدم ها نیست، به تعبیر امیرالمومنین (ع) در چنین شرایطی اخلاق هم درست نخواهد بود.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به شخصیت بزرگوار حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) از او تعبیر به پاره تن کرده است، این بانوی بزرگوار بعد از ارتحال رسول مکرم اسلام (ص) در صحنه های حساس تا جایی که توانست از سیره رسول خدا (ص) حفاظت کرد و در این راه ایستاد.
وی، افزود: ایشان تمام سختی ها را به جان خرید و این نشان می دهد بانوان هم در مقابل اوامر الهی مسئولیت دارند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcb88b5frhb08p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی