تاریخ انتشار۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 163815

ورود کالاهای ترکی، عربستانی و قطری به استان نجف ممنوع شد

به دلیل نقش منفی سه کشور عربستان، قطر و ترکیه در حمایت از تروریسم در عراق، ورود کالاهای تولیدی این کشور ها به استان نجف ممنوع شد.
ورود کالاهای ترکی، عربستانی و قطری به استان نجف ممنوع شد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از العرب الیوم، مقام های استان نجف اعلام کردند: بنا بر تصمیم شورای استانداری نجف، خرید و فروش کالاهای ترکیه ای، عربستانی و قطری در این استان ممنوع است.

شورای استانداری نجف، این سه کشور را به حمایت از تروریسم و تامین منابع مالی آن در عراق متهم و تاکید کرده است: از سود کالاهای صادراتی این کشورها به عراق برای حمایت از تروریست ها استفاده می شود.

استانداری نجف در بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای استانداری نجف اشرف مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش کالاهای تولیدی در سه کشور یاد شده و در راستای اجرای این مصوبه، دستگاه های ذیربط و ضابطان قضایی بازرگانانی را که اقدام به خرید و فروش این کالاها می کنند و همچنین بازارها را زیر نظر می گیرند تا مانع خرید و فروش این کالاها شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به دلیل نقش منفی سه کشور عربستان، قطر و ترکیه در حمایت از تروریسم در عراق، کسانی که از این قانون سرپیچی کنند، اقدام های قانونی سختی در مورد آن ها به اجرا گذاشته می شود و بازرگانان می توانند کالاهای مورد نیاز بازار را از کشورهای دیگر وارد کنند.

بر اساس تصمیم شورای استانداری نجف اشرف، به بازرگانان مهلتی داده می شود تا کالاهای خود را طی این مدت به فروش برسانند و پس از آن به آن ها اجازه واردات کالاهای این کشورها را نمی دهند.

"مقداد الموسوی" مدیر ارتباطات و رسانه ها در اداره پلیس استان نجف در این باره گفت: این تصمیم در چارچوب اجرایی کردن مصوبه شورای استانی است که پیش از این خرید و فروش کالاهای تولیدی این کشورها را ممنوع کرده بود.

وی افزود: عراق با ترور و تروریسم مواجه است و بر همگان لازم است در مبارزه با گروههای تروریستی و حامیانشان اعم از گروهها، شخصیت ها و کشورها همکاری کنند چون همه ناچاریم از نظر نظامی، سیاسی و اقتصادی از کشور دفاع کنیم.

الموسوی گفت : یکی از برنامه ها که در همین چارچوب اجرایی شده است تصمیم شورای استانی نجف برای تحریم کالاهای ساخت عربستان، قطر و ترکیه است در نتیجه اجازه ورود چنین کالاهایی را به استان نمی دهیم و از خرید و فروش آنها جلوگیری می کنیم.

وی افزود: نیروهای ویژه امنیتی مراکز تجاری و بازار را کنترل می کنند و هرگز اجازه نمی دهند کالاهای تولیدی کشورهای حامی تروریسم وارد مرزهای استانی نجف شود.

الموسوی ادامه داد: برای آنانکه به تحریم این نوع کالاها بی توجهی کنند تدابیر قانونی اندیشیده خواهد شد زیرا قطر، ترکیه و عربستان در حمایت از تروریسم در عراق نقش دارند.
https://taghribnews.com/vdcb8fb8srhb0wp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی