تاریخ انتشار۲۰ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 36391

واكنش اسلامي و بين المللي به تخريب مقر حاج امين الحسيني

تخريب مقر مفتی سابق قدس، محکومیت‌های اسلامي و بین المللی را در پی داشته است.
واكنش اسلامي و بين المللي به تخريب مقر حاج امين الحسيني
به گزارش خبرگزاری تقريب (تنا):
مقر حاج "امين الحسينی" مفتی سابق قدس، موسوم به "هتل شبرد" که یک هتل تاریخی در شهر قدس محسوب می‌شد، به بهانه شهرك سازی، توسط صهيونيست‌ها تخريب شد.

کشورهای عربی و بین المللی، اتحادیه اروپا، سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین تمامی مؤسسات فلسطینی، تخریب این هتل را به بهانه شهرک سازی محکوم کرده و این اقدام را گامی در جهت مخالفت با قوانين بین المللی دانستند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این عملیات، تأکید کرده است: این شهرک سازی‌ها بر اساس نص صریح قوانين بین المللی، غیر قانونی است و اعتماد بین دو طرف را از بین خواهد برد؛ علاوه بر این، مانعی در مقابل ایجاد صلح در منطقه خواهد بود.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنانی اقدام اسرائیل را توسعه‌ای آزاردهنده خواند و گفت: این اقدام، تلاش برای ایجاد صلح در منطقه را به چالش کشیده است.

در همین راستا، "اکمل الدین احسان اوغلو" دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی نیز ضمن محکوم کردن تخریب مقر مفتی قدس، آن را بی حرمتی آشکار به قوانين بین المللی و توافقنامه چهارم ژنو مبنی بر تحریم تغییر آثار باستانی سرزمین‌های اشغالی توسط رژيم اسرائیل خواند.

رئیس سازمان کنفرانس اسلامی تأکید کرد که این سازمان به زودی برای توقف برنامه‌های اشغالگرانه اسرائیل، تمامی راههای ممکن را به کار خواهد بست.

https://taghribnews.com/vdcb8fbf.rhb09piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی