>> عربستان، پادشاهی تروریسم است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 260015
سفیر سابق نروژ در عربستان:

عربستان، پادشاهی تروریسم است

سفیر سابق نروژ در ریاض، اتهامات سنگینی به پادشاهی عربستان سعودی وارد کرد و این کشور را "پادشاهی تروریسم" خواند چراکه مهمترین حامی مالی داعش به شمار می آید.
عربستان، پادشاهی تروریسم است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از السومریه نیوز، پایگاه خبری "بری تبارت" نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گزارش داد: "کارل شویتز ویبای" سفیر سابق نروژ در عربستان، با بیان اینکه پادشاهی آل سعود نفوذ خارق العاده‌ای در گسترش ایدئولوژی افراطی دارد، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌ها این است که غرب چشمان خود را به روی این واقعیت خطرناک ببندد.
 
شویتز، عربستان سعودی را "پادشاهی تروریسم" خواند، چراکه این کشور از ثروت‌های نفتی برای گسترش وهابیسم در سراسر جهان استفاده می‌کند.  وی با تأکید بر اینکه نروژ باید با این پدیده مقابله کند، افزود: برای مبارزه با وهابیسم ما باید یک مرور کلی روی این ایدئولوژی داشته باشیم و آن را از هرجایی که می‌آید اصلاح کنیم.
 
وی همچنین خواسته است که همه امامان جماعت در نروژ به زبان نروژی صحبت کنند تا بر روی حرف‌هایی که می‌زنند یا اتفاقاتی که در جامعه مسلمانان در اروپا رخ می‌دهد کنترل داشته باشند.
 
این دیپلمات نروژی با اشاره به تاکید هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در نامه الکترونیکی اش مبنی بر "عملیات ارسال پول های مخفی" که در سال 2014 فاش شد، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در حمایت مالی از گروهک تروریستی داعش مشارکت دارد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcb8gb5srhb0gp.uiur.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی