>> جاسوسی آمریکا در فیس بوک لو رفت | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 43041

جاسوسی آمریکا در فیس بوک لو رفت

پنتاگون یک نرم افزار جاسوسی در شبکه های اینترنتی اجتماعی خریداری کرده است.
جاسوسی آمریکا در فیس بوک لو رفت
خبرگزاری تقریب (تنا):
روزنامه گاردین در شماره روز گذشته خود (۲۷ اسفند ماه) در اینترنت نوشت:" ارتش امریکا در حال تولید نرم افزاری است که به ان امکان خواهد داد به طور سری پایگاههای رسانه های اجتماعی از قبیل فیس بوک و توئیتر را با استفاده از شخصیت های اینترنتی دروغین دستکاری کند تا بتواند بر مکالمات اینترنتی اعمال نفوذ کند و تبلیغات امریکا گرایانه را گسترش دهد."

یک شرکت مستقر در کالیفرنیا به نام انترپید (Ntrepid) قراردادی برای راه اندازی یک سرویس مدیریت شخصیتی اینترنتی ‌ با فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) که بر عملیات مسلحانه امریکا در خاورمیانه و اسیای میانه نظارت دارد، منعقد کرده است.
این نرم افزار به یک عضو ارتش امریکا امکان می دهد تا ده هویت مجزا را در سراسر جهان تحت کنترل داشته باشد.

کارشناسان اینترنتی این پروژه دو میلیون و هفتصد هزار دلاری را به تلاش های چین برای کنترل و محدود کردن آزادی بیان در اینترنت تشبیه کرده است.
منتقدان احتمالا شکایت خواهند کرد که این طرح به ارتش امریکا امکان می دهد در مکالمات اینترنتی اجماع کاذب ایجاد کند، نظرات ناخوشایند را کنار بزند و مانع از انتشار تفسیرها یا گزارش هایی شود که با اهداف آن مطابقت ندارد.

افشای طرح ارتش امریکا برای ایجاد شخصیت های اینترنتی کاذب همچنین می تواند دیگر دولت‌ها، شرکت‌های خصوصی و سازمان های غیردولتی را به چنین کاری ترغیب کند. در قرارداد سنتکام تصریح شده است هر شخصیت اینترنتی کاذب باید از سابقه و تاریخچه قانع کننده و جزئیات تکمیلی برخوردار باشد به نحوی که پنجاه کنترل کننده مستقر در امریکا باید بتوانند از محل کارشان هویت های کاذب را کنترل کنند بدون آن که از شناسایی توسط دشمنان خبره هراس داشته باشند. سخنگوی سنتکام گفت، این فن آوری از فعالیت های وبلاگی محرمانه در پایگاه‌های اینترنتی خارجی زبان پشتیبانی می کند تا سنتکام آمادگی مقابله با افراط گرایی خشونت امیز و تبیلغات دشمنان در خارج از امریکا را داشته باشد. وی گفت هیچ مداخله ای به زبان انگلیسی صورت نخواهد گرفت چون خطاب قرار دادن مخاطبان امریکایی با چنین فن اوری غیرقانونی خواهد بود.

از جمله زبان‌هایی که برای این منظور استفاده می شوند عربی، فارسی، اردو و پشتو هستند. این نرم افزار به محض تولید به پرسنل نظامی امریکا امکان خواهد داد به طور بیست و چهار ساعته به مکالمات اینترنتی جدید با هر تعداد پیام هماهنگ شده فیس بوک، توئیتر، وبلاگ‌ها و چت روم ها و دیگر انواع پیام‌های اینترنتی پاسخ دهند.

جزئیات این قرارداد حاکی از آن است که محل انجام این پروژه پایگاه نیروی هوایی "مک دیل" در نزدیکی "تامپا" در "فلوریدا" خواهد بود که مرکز فرماندهی عملیات ویژه امریکا است. گفته می شود این طرح جدید بخشی از عملیات موسوم به OTV است که اولین بار در عراق و بر ضد محافل متعدد مورد استفاده اعضای القاعده و ارتباطات اینترنتی شورشیان به کار گرفته شد.

فرماندهان عالی رتبه امریکا این برنامه را یک ابزار حیاتی در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی می دانند. سنتکام واگذاری این قرارداد به یک شرکت مستقر در لس انجلس را تایید کرد اما امکان تماس با مقامات شرکت انترپید میسر نشد. معلوم نیست آیا برنامه مدیریت شخصیت مجازی ناقض قانون انگلیس خواهد بود یا خیر.

کارشناسان حقوقی می گویند چنین برنامه ای مغایر با قانون جعل و تقلب مصوب ۱۹۸۱ است که طبق آن هر فردی در صورت ساخت یک ابزار کاذب با قصد اصیل نشان دادن آن به دیگران گناه‌کار خواهد بود.

منبع: واحد مرکزی خبر
https://taghribnews.com/vdcb8gba.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی