تاریخ انتشار۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۵
کد مطلب : 267612

آن سوی بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره

بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره می تواند نشانه ای از سناریو صهیونیست ها برای فعال کردن گروههای تروریستی نظیر داعش در مصر پس از شکست این گروهها در سوریه باشد.
آن سوی بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره
روزنامه اینترنتی رای الیوم روز دوشنبه با اعلام خبر بسته شدن سفارت رژیم صهیوینستی در مصر نوشت که خبر بسته شدن نهایی سفارت تل آویو در قاهره و بازگشت همه کارمندان آن، در روزنامه های عبری تایید شده است.
 
رژیم صهیونیستی در شرایطی سفارت خود در قاهره را تعطیل می کند که این رژیم روابط قوی با دولت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برقرار کرده بود و اکنون این سوال مطرح است که چرا تل آویو در پی بستن سفارت خود در مصر است؟
 
به نظر می رسد در پاسخ به این سوال باید ابتدا مشخص شود که سفارت رژیم اسراییل در قاهره قرار است بطور دائم قطع شود یا این اقدام به خاطر شرایط سیاسی موقتی است؟
 
اگر اقدام رژیم صهیونیستی در بستن سفارت خود در قاهره موقتی باشد می تواند این اقدام با تحولات سیاسی اخیر به ویژه صدور سند اصول سیاست های کلی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و دوری این جنبش از اخوان المسلمین و نزدیکی به قاهره مرتبط بوده باشد و اسراییل در واقع با این اقدام به دولت السیسی در مورد نزدیکی به حماس اعتراض می کند.
 
اما اگر بسته شدن سقارت رژیم صهیونیستی در قاهره دائمی باشد این مسئله می تواند فراتر از علل سیاسی و وارد حوزه های امنیتی شود. در واقع این تصمیم در زمانی گرفته شده است که بحران سوریه در حال فروکش کردن است در حالیکه  در طول هفته های گذشته حملات تروریستی از جمله حمله به کلیساها در برخی شهرهای مصر آغاز شده  و داعش مسوولیت این حملات را برعهده گرفته است. بنابر این ممکن است حالا با فروکش کردن حملات گروههای تروریستی در سوریه، رژیم صهیونیستی در حال اجرای سناریوی بحران آفرینی در مصر است. باید گفت علی رغم انعقاد قرارداد صلح میان مصر و اسراییل، به هیچوجه مردم مصر حاضر نشده اند از آرمان فلسطین کوتاه بیایند و همواره در مناسبت های مختلف نفرت خود را از رژیم صهیونیستی ابراز کرده اند که نمونه آن حمله به سفارت صهیونیست ها در قاهره حین سرنگونی رژیم مبارک بود  از این رو از نگاه صهیونیست ها، مصر یک دشمن است که می تواند موجودیت این رژیم را تهدید نماید بنابر این تنها راه جلوگیری از تهدید به آشوب کشاندن این کشور و احتمالا تجزیه این کشور بزرگ است.
 
به قلم:رضا محمدمراد
خبرگزاری صدا وسيما
 
https://taghribnews.com/vdcb8zb55rhb00p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی