تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : 257910

دیدار اعضای ستاد برگزاری سی امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با آیت‌الله نوری همدانی/آیت الله اراکی: تقریب مذاهب در حال توسعه است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جریان‌های تکفیری درحال به انزوا رفتن و ضعیف شدن هستند اما گفتمان تقریب با وجود هزینه‌های دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای گسترش جنگ‌های مذهبی و تفرقه‌گرایی در حال توسعه است.
دیدار اعضای ستاد برگزاری سی امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با آیت‌الله نوری همدانی/آیت الله اراکی: تقریب مذاهب در حال توسعه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله "محسن اراکی" ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار اعضای ستاد برگزاری سی امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با آیت‌الله حسین نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به وظایف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: این مجمع با توجه به مشکلات جهان اسلام برنامه‌های گسترده‌ای را در راستای گسترش گفتمان تقریب مذاهب اسلامی دنبال می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه تهیه کتب و مجلات یکی از فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: موسوعه «السنه‌النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» یکی از مجموعه‌های تهیه شده در این مجمع جهانی است.
 
این استاد سطوح عالی حوزه ترویج گفتمان تقریب مذاهب اسلامی را یکی از اولویت‌های مورد نیاز مجامع اسلامی دانست و تصریح کرد: با همکاری نیروهای محلی کنفرانس‌ها و نشست‌های تقریب مذاهب اسلامی را در کشورهای مختلف از جمله پاکستان، اندونزی و مالزی برگزار کرده‌ایم.
 
وی از اعزام گروه‌های مختلف به منظور ترویج گفتمان تقریب مذاهب اسلامی به نقاط مختلف دنیا یاد کرد و گفت: اتحادیه‌ها و تشکل‌های مختلف برای علمای مقاومت اسلام، بانوان فعال در تقریب، دانشگاهیان، گروه‌های حامی مقاومت و سادات منتسب به رسول‌الله(ص) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ایجاد شده است و پژوهشگاه نسب نبوی نیز در قم عملکرد مطلوبی دارد.
 
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده در راستای تقریب مذاهب اسلامی اثرگذار بوده است، عنوان کرد: جریان‌های تکفیری درحال به انزوا رفتن و ضعیف شدن هستند اما گفتمان تقریب با وجود هزینه‌های دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای گسترش جنگ‌های مذهابی و تفرقه‌گرایی در حال توسعه است.
 
وی به برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت در تهران اشاره کرد و گفت: شب شعر نبوی، جشنواره فیلم وحدت و جشن‌های میلاد رسول اکرم در سراسر کشور از جمله فعالیت‌های انجام شده در هفته وحدت است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از حضور 220 نفر از شخصیت‌های بین‌المللی در کنفرانس وحدت یاد کرد و ادامه داد: در این کنفرانس با استفاده از 200 عضو جدید مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی را بازسازی کردیم تا اعضای این مجمع با حضور در سراسر جهان اهداف مورد نظر تقریب مذاهب اسلامی را دنبال کنند.
 
وی با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دنبال ارتباط با شیخ‌الازهر است، عنوان کرد: تقویت این ارتباط گسترش وحدت امت اسلامی را به دنبال دارد.
 
آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه مناظره‌های علمی در راستای مقابله با شبهه‌افکنی‌ها به صورت ویژه دنبال می‌شود، تصریح کرد: اتحادیه علمای مقاومت جهان اسلام تشکیل شده است و مقابله با عربستان سعودی، جریان‌های تکفیری و وهابی را به شیوه مطلوبی دنبال می‌کند.
https://taghribnews.com/vdcb8zb5grhbs9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی