تاریخ انتشار۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 262996
امام جمعه اهل سنت شهر تاتار علیا:

قدرت امت اسلامی با وحدت کلمه تحقق می یابد

امام جمعه اهل سنت شهر تاتار علیا، گفت: قدرت و نیروی مسلمانان در وحدت آنان و ضعف و سستی در تفرقه و اختلاف آنان است.
قدرت امت اسلامی با وحدت کلمه تحقق می یابد
«آخوند حاجی محمد جرجانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: مومنان با همبستگی، همدلی و مهرورزی با یکدیگر می توانند همچون پیکر واحدی یاری رسان همدیگر باشند.

به گفته وی؛ همگرایی امت اسلامی امری واجب و برای رویارویی با چالش ها، ائتلاف ها و خطراتی که از هر سو امت را تهدید می کند، کاملا ضروری است.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت نعمانی شهر تاتار علیا با تاکید بر اینکه مسلمانان در صورت وحدت و تشکیل اتحاد می توانند به قدرتمندترین نیروی موثر در جهان تبدیل شوند، گفت: با اتکا به دارایی ها و منابع سرشار بلاد اسلامی به لحاظ نیروی انسانی و منابع طبیعی این امر دور از دسترس نیست.

وی، افزود: استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل با آگاهی از راز نیرومندی جهان اسلام به فکر اجرای طرح «تفرقه بینداز و حکومت کن» افتاده اند تا کشورهای اسلامی را با تجزیه، به کشورهای کوچک و ضعیف تبدیل نمایند.

به گفته وی؛ گسترش اختلاف میان امت و سعی در ایجاد فاصله میان اقشار جوان مسلمان و نیز میان جوانان و علما و روحانیون و دولت ها و کوشش در بزرگنمایی برخی اجتهادها و اختلاف های فقهی، از ترفندهای دشمن برای جلوگیری از تحقق انسجام اسلامی است.

آخوند جرجانی با اذعان بر اینکه تفرقه خطرناکترین آفت سعادت و خوشبختی مردم است، تصریح کرد: بروز اختلاف علاوه بر اینکه امت را به هلاکت می رساند با کشاندن آنها به سراشیبی گناه، میان آنان و دینشان جدایی می افکند.

وی، ادامه داد: قرآن کریم با دعوت به وحدت، عقیده و اندیشه بشری را از آفت سرکشی و حسادت آزاد می سازد و دل های مومنان را در پای بندی به شریعتی که پیامبر اکرم (ص) آنرا به ارمغان آورده است، تحکیم می بخشد.

به گفته وی؛ وحدت پایه و اساس هر خیر و خوبی در دنیا و آخرت برای انسان ها است.

امام جمعه اهل سنت شهر تاتار علیا، دین اسلام و پای بندی به آن و به کتاب آسمانی را عامل نجات و سعادت مسلمانان دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) امت خود را به اساس وحدت یعنی چنگ زدن به ریسمان الهی و متفرق نشدن از آن دعوت کرد.

وی، افزود: ریسمان الهی بدون شک به معنای دین و کتاب اوست و کسانی که به این ریسمان بیاویزند صراط مستقیم را یافته اند.

به گفته وی؛ خداوند متعال در راستای تحکیم این وحدت و تقویت بنیان های آن، مسلمین را مکلف به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ساخته است.
 
https://taghribnews.com/vdcb95b50rhb09p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی