تاریخ انتشار۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 242196
معاون وزیر خارجه سوریه:

همه گروههای مسلح در سوریه در زمره تروریستها قرار دارند

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: بدون مبارزه و نابود کردن گروههای تروریستی و حفظ تمامیت ارضی سوریه نمی توان روند سیاسی را تکمیل کرد.
همه گروههای مسلح در سوریه در زمره تروریستها قرار دارند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روزنامه البناء، فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه دمشق و متحدانش دیدگاه مشترکی در مبارزه با تروریسم دارند گفت، تحولات سالهای گذشته نشان داده است که «معارضان مسلح میانه رو» وجود خارجی ندارند.

معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه اختصاصی با روزنامه البناء گفت: ارتش سوریه و متحدانش که در برابر تروریستها ایستاده اند، به نفع امنیت و ثبات منطقه و جهان و همه ملتها در حال تلاش هستند. سوریه از ابتدا بارها درباره خطر تروریسم هشدار داده بود اما امروز جای مناقشه ای در این خصوص باقی نمانده است و واقعیت ها، میزان خطر تروریسم را نشان می دهند. برخی کشورها تلاش داشتند تا با استفاده از تروریستها بر سوریه مسلط شوند اما موفق به چنین کاری نشدند.

المقداد در ادامه، از تفاهم کامل سوریه با متحدانش خصوصا دوستان روس، برادران ایرانی و رفیقان باوفای مقاومت در مورد امور نظامی خبر داد و گفت: ما و متحدانمان در خصوص مبارزه جدی با تروریستها دیدگاه مشترک داریم و آنچه در شمال حلب می گذرد بخشی از آن است اما در عین حال ادامه روند سیاسی را برای حل بحران ضروری می دانیم. سوریه از ابتدا بر مذاکره اصرار داشته و هم اکنون هم معتقد است که اصلاحات سیاسی و توافقات ملی می تواند وحدت سوریه را تحکیم کند.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: بدون مبارزه و نابود کردن گروههای تروریستی و حفظ تمامیت ارضی سوریه نمی توان روند سیاسی را تکمیل کرد. ضمن اینکه مبارزه با تروریسم نشان داد که کدام یک از گروه های معارض واقعا خواستار حمایت از کشور و پیشرفت آن هستند و در جمع معارضان ملی و صادق قرار دارند و به بیگانگان وابستگی ندارند.

وی افزود: برخی از گروهها که خود را معارض می خوانند سایه ای از گروههای تروریستی هستند که تخریب سوریه و خدشه دار کردن وجهه آن را در دستور کار دارند و کسانی را که به دفاع از سوریه و جهان و انسانیت پرداخته اند در عرصه سیاسی و رسانه ای مورد هجمه قرار می دهند. واقعیتهای نبرد در سالهای اخیر بویژه در حلب موضوع وجود «معارضان مسلح میانه رو» را از بین برد و نشان داد که همه گروههای مسلح در زمره تروریستها قرار دارند.

المقداد درباره دیدارهای روسیه - ایران - ترکیه گفت: دوستان ما آنچه را که در این نشستها می گذرد به ما اطلاع می دهند. ما می دانیم که ترکیه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک با مشکل مواجه شده و علت آن اشتباهاتش در قبال سوریه بوده است، اما در عین حال امیدواریم که تلاش دوستان ما به ثمر بنشیند و ترکیه به مسیر درست بازگردد و این کشور به جای حضور در جبهه تخریب و ناامن کردن منطقه به ایجاد صلح و ثبات در منطقه بپردازد و توصیه های متحدان سوریه (ایران و روسیه) را اجرایی کند زیرا فریب و خدعه به صاحبش باز می گردد.

معاون وزیر خارجه سوریه در پایان، با بیان اینکه پیروزی از هر زمان دیگر نزدیک تر است، گفت این اعتماد را از جانفشانی های ارتش و مردم سوریه و اراده و صداقت متحدانمان داریم.
https://taghribnews.com/vdcb95b50rhba8p.uiur.html
مرجع : irib
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی