تاریخ انتشار۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 261195

بازداشت پسر محمدعلی کلی به دلیل مسلمان بودن

پسر اسطوره بوکس آمریکا به دلیل مسلمان بودن در فرودگاه فلوریدا بازداشت و 2 ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.
بازداشت پسر محمدعلی کلی به دلیل مسلمان بودن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمدعلی جی‌آر" فرزند محمد کلی ستاره بوکس آمریکا و جهان، متولد فیلادلفیا و دارای گذرنامه و حق تابعیت قانونی آمریکا است؛ وی در بازگشت از جامائیکا در فرودگاه فیلادلفیا متوقف شد و دو ساعت مورد بازجویی نیروهای امنیتی قرار گرفت.

محمدعلی جی‌آر ۴۴ ساله، قصد شکایت کردن از نیروهای امنیتی فرودگاه فلوریدا را دارد؛ وی درمورد بازداشت خود گفت: نیروهای امنیتی به دلیل آنکه نامم تلفظی عربی داشت، به من مشکوک شدند؛ در حالی که همراه با مادرم بودم، من را بازداشت کرده و به اتاق بازجویی بردند؛ در تمام ۲ ساعتی که تحت بازجویی بودم، مادرم اطلاعی از من نداشت و کسی به او توضیح نداد چه بر سرم آمده است.

"کامچو کلی"، همسر محمدعلی کلی، نیز در ابتدا از سوی نیروهای امنیتی فرودگاه متوقف شد؛ اما زمانیکه وی عکسی از خود و همسرش به پلیس آمریکا نشان داد، آزاد شد.

محمدعلی جی‌آر تأکید کرد که به سبب مسلمان بودن، بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته است؛ در مدت بازجویی ۲ بار از وی سؤال کردند آیا مسلمان است یا خیر؟ در سوالی دیگر از محمدعلی جی‌آر پرسیده شد که نامش را از کجا آورده است.

زمانی که محمدعلی جوان پاسخ داد، همانند پدرش مسلمان است، مأمور بازجویی سوالات بیشتری از وی پرسید.

وکیل خانواده "کلی" اظهار داشت: بر هیچکدام از ما پوشیده نیست که قوانین سختگیرانه "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، علیه مهاجران به ویژه مسلمانان عامل این نوع رفتار بوده است.
https://taghribnews.com/vdcb98b5srhb08p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی